توضیحات وزیر بهداشت درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در پاییز

ایرنا نوشت: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به احتمال همپوشانی کرونا با آنفلوانزا در پاییز و تعطیلی مدارس و دانشگاهها باید از ظرفیت تابستان برای آموزش استفاده کنیمِ.

سعید نمکی روز سه شنبه در نشست کمیته علمی درمان کووید ۱۹ در بیمارستان قلب شهید رجایی افزود: شرایط در مورد ویروس کرونا به هیچ وجه عادی نیست. دو احتمال وجود دارد یا حذف ویروس از طبیعت یا فعال شدن آن، هیچ شواهدی برای مسیر اول نداریم، بنابراین به احتمال زیاد به سمت فعال شدن ویروس می رویم. با ویروس پیچیده ای مواجه هستیم که مدام باید منتظر اتفاقات جدید باشیم.

وی ادامه داد: احتمال ظهور ابعاد جدید این ویروس چموش و خموش وجود دارد. باید برای بدترین شرایط آماده باشیم. پیش بینی من این است که در پاییز با همپوشانی کرونا و آنفلوانزا مواجه می شویم و در این شرایط باید دوباره مدارس و دانشگاهها تعطیل شوند بنابراین بهترین اقدام در مسیر عدالت آموزشی این است که از ظرفیت تابستان که به طور موقت وضعیت بهتری داریم برای آموزش مدارس و دانشگاهها استفاده کنیم.

نمکی افزود: اولین کسی بودم که برای بسته شدن مدارس وارد عمل شدم و در این راه ایستادگی کردم و علت اینکه مدارس بسته ماند و این اواخر به صورت فرمالیته و دلبخواهی باز شد ایستادگی ما بود اما چون در پاییز احتمالا با ابعاد جدید این ویروس چموش مواجه می شویم پیشنهاد می کنم از ظرفیت تابستان برای مدلرس مدارس و دانشگاهها استفاده کنیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: آموزش مجازی که وزارت آموزش و پرورش راه انداخته خوب است اما روستاهایی داریم که اینترنت ندارند و کسی موبایل ندارد، بنابراین استفاده صرف از آموزش مجازی در مسیر عدالت آموزشی نیست. ضمن اینکه در بسیاری از رشته ها مثل پرستاری, مامایی و رشته هایی که آموزش عملی دارند آموزش به شکل مجازی کافی نیست.

نمکی گفت: در شرایط کنونی دو کار را باید انجام دهیم یکی اینکه از ظرفیت تابستان که خاموشی موقت کرونا را داریم استفاده کنیم و البته از ظرفیت آموزش مجازی هم بهره ببریم اقدام مهم دیگر کاهش آسیب پذیری جامعه با افزایش آگاهی عمومی و جلوگیری از بی خیالی است.
 

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =