آخرین خبرها از کرونا: آمار مبتلایان دوباره از ۳۰۰۰ نفر گذشت

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۵۷ هزار و ۵۶۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، آمار جان باختگان کرونا در کشور به ۷۹۴۲ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کیانوش جهانپور روز سه شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۱۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، ۵۴۱ مورد بستری و دو هزار و ۵۷۶ مورد از افراد معادل ۸۳ درصد از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۵۷ هزار و ۵۶۲ نفر رسید.

سخنگی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: بعد از ۶۳ روز، آمار مبتلایان روزانه کشور از مرز ۳۰۰۰ نفر عبور کرد.

وی بیان کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۹۴۲ نفر رسید.

جهانپور ادامه داد: خوشبختانه تاکنون ۱۲۳ هزار و ۷۷ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲۵۶۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۹۷۵ هزار و ۹۳۶ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی اظهار کرد: استان‌های هرمزگان، آذربایجان غربی، اصفهان، کردستان، کرمانشاه و بوشهر در وضعیت هشدار قرار دارند.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =