از سوریه تا دل اروپا/ نقاشی‌هایی که برای قربانی نژادپرستی خلق شدند/ عکس

ایسنا نوشت: پس از کشته‌شدن «جورج فلوید» شهروند سیاه‌پوست ایالات متحده به دست پلیس این کشور، هنرمندانی از سراسر جهان با خلق نقاشی‌های دیواری به این موضوع واکنش نشان دادند.

به دنبال مرگ «جورج فلوید» و اعتراضات گسترده‌ و انتقادات چهره‌های برجسته نسبت به این رویداد، جمعی از هنرمندان کشورهای مختلف جهان به احترام «فلوید» نقاشی‌های دیواری در خیابان‌های شهرهای مختلف خلق کردند.

بر روی دیوار یکی از خیابان‌های شهر  «مینیاپولیس» واقع در ایالات متحده  جایی که «جورج فلوید» جان خود را از دست داد، نقاشی دیواری ۲ متری نقش بسته است. هنرمندان این نقاشی دیواری چهره‌ی «جورج فلوید» را در میان گل آفتابگردانی به تصویر کشیده‌اند که در مرکز آن نام سایر شهروندان آمریکایی که به دست پلیس کشته‌شدند به چشم می‌خورد.

جمله «حالا می‌توانم نفس بکشم» نیز با اشاره به آخرین جملات «جورج فلوید» بر روی این نقاشی دیواری دیده می‎شود.

هنر خیابانی با موضوع مرگ «جورج فلوید» فقط به ایالات متحده محدود نمی‌شود و هنرمندان کشورهای مختلفی در شهرهای بارسلونا، برلین و حتی شهر جنگ‌زده «بنش» واقع در سوریه به انتقاد از نژادپرستی پرداختند.

«عزیز اسمر» هنرمند سوری، چهره‌ی «جورج فلوید» را به همراه عبارت «نه به نژادپرستی» بر روی ویرانه‌های شهر «بنش» نقاشی کرده است.

در ادامه تصاویری از نقاشی‌های دیواری با موضوع مرگ «جورج فلوید» را مشاهده می‌کنید.

«لس آنجلس» / ایالات متحده

«مینیاپولیس»/ ایالات متحده

«برلین» / آلمان

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =