کارگزاران پرریسک از عاملیت فروش سهام عدالت کنار گذاشته شدند

بر اساس اعلام بورس اوراق بهادار تهران طبق مصوبه هیأت مدیره بورس اوراق بهادار تهران به تشخیص کمیته پایش ریسک بازار با عنوان کارگزاری پرریسک تشخیص داده شوند مجاز به ارائه خدمت به عنوان کارگزار عامل فروش در مورد مشمولان سهام عدالت نیستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با آزادسازی سهام عدالت، ‌ امکان فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت مردم برای کسانی که روش مستقیم مدیریت سهام خود را برگزیده‌اند، از طریق بانکها فراهم شد.

ارزش روز سهام عدالت اسمی ۵۳۲ هزار تومانی، ‌ حدود ۸.۶ میلیون تومان، ‌ ارزش روز سهام ۴۹۲ هزار تومانی، ‌حدود ۸ میلیون تومان است، ‌در عین حال برخی سهامداران از مفت خری سهام خود از سوی بانکها گلایه دارند، ‌گرچه مقامات می‌گویند، ‌بانکها سهام مردم را به نرخ روز در بورس به فروش می‌رسانند.

سهام عدالت متشکل از سهام ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی است که بانکها برای فروش ۳۰ درصد این سهام، ‌ از طریق کارگزاران خود در بورس یا سایر کارگزاران همکار نسبت به فروش سهام در بورس و واریز بهای آن به حساب مشتری اقدام می‌کنند، ‌اما اطلاعیه‌ای از سوی بورس تهران منتشر شده که برخی کارگزاران پرریسک بورس از عاملیت فروش سهام عدالت برکنار شده‌اند.

طبق اطلاعیه‌ای که با امضای سمیرا خوشنود مدیر عملیات بازار بورس اوراق بهادار تهران رسیده در مورد معاملات سهام در شرکت‌های سرمایه‌پذیر عدالت، آمده است: به استناد مصوبه هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از روز سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۹۹ تا ۲۱ خرداد ۹۹ امکان خرید سهام در شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت فراهم شده است.

در این اطلاعیه همچنین آمده است: آن دسته از کارگزارانی که بر اساس اختیارات محوله به کمیته پایش ریسک بازار به موجب بند - ۴-  پانصد و هشتاد و هفتمین صورتجلسه مورخ ۱۴ مرداد ۹۸ هیأت مدیره، به تشخیص کمیته یاد شده به عنوان کارگزاری پرریسک تشخیص داده شوند، مجاز به ارائه خدمت به عنوان کارگزار عامل فروش در خصوص مشمولان سهام عدالت نمی‌باشند. همچنین در این اطلاعیه آمده است انجام معاملات در شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت طی جلسه معاملاتی روزانه به صورت عادی و بلوک در نماد مربوطه با هماهنگی با ناظر بازار قابل انجام است.

کمترین قیمت معامله بلوک می‌تواند حداکثر یک درصد پایین‌تر از قیمت پایانی نماد معاملاتی عادی خرد در لحظه معامله بلوک آن سهام باشد. همچنین معاملات بلوک در نمادهای مربوطه به درخواست کارگزار و پس از انجام بررسی توسط بورس قابل تأیید خواهد بود و در صورت تجمیع سفارشات و اجرای شرایط واگذاری به صورت بلوک، کارگزار می‌تواند هر نیم ساعت در ساعات معاملاتی بازار اقدام به واگذاری بلوک نماید.

همچنین خرید برای کلیه سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی امکانپذیر می‌باشد.

متن کامل این اطلاعیه را می‌توانید از اینجا + اطلاعیه فروش سهام عدالت اطلاعیه فروش سهام عدالت  + دریافت کنید.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =