۶ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی به خراسان جنوبی اختصاص یافت

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی بااشاره به اهمیت مشاغل خانگی در توسعه کسب وکار گفت: ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی سال ۹۸ به این استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرآنلاین از بیرجند: غلامرضا اشرفی  بر روان سازی شرایط و تسهیل قوانین در چارچوب اختیارات تاکید و اظهار داشت: ۵۷۵ طرح تاکنون با ۷ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات به بانکهای عامل استان معرفی شده است.

وی با اشاره به محدودیت منابع و اینکه بانکهای عامل توان خود را برای جذب این تسهیلات  بکار گیرند گفت: ۴۵۵ طرح با ۵ میلیارد و ۷۴۴ میلیون تومان تسهیلات و با پیش بینی بیش از ۷۹۰ فرصت شغلی جدید، تاکنون  تسهیلات مشاغل خانگی سهمیه سال ۹۸ را دریافت کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی از جذب  ۹۲ درصدی اعتبارات مشاغل خانگی سهمیه سال گذشته در استان خبرداد و افزود: با توجه به محدودیت زمانی باقیمانده در جذب اعتبارات، باید اهتمام ویژه از سوی متقاضیان و بانکهای عامل نسبت به جذب آن صورت گیرد.

وی به پرداخت پانزدهمین مرحله یارانه دستمزد در این استان اشاره کرد و گفت: این طرح در اجرای تبصره ۴ ماده ۳۲ قانون احکام دائمی برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مصوب مجلس شورای اسلامی مبنی بر حمایت از مناطق غیر برخوردار از اشتغال و ماده ۶ آیین نامه اجرایی بند(الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه ، پرداخت شده است .

اشرفی با بیان اینکه  پرداخت یارانه دستمزد با اولویت مناطق کم برخوردار و مناطق غیر برخوردار صورت می گیرد بیان کرد: یارانه دستمزد براساس شیوه نامه ابلاغ شده به صورت ماهیانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی که به افراد بیکار بین ۲۰تا ۳۵ سال اطلاق می شود و فاقد سابقه بیمه پردازی برای مدت سه ماه یا بیشتر هستند در قالب یارانه، به کارفرما پرداخت می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی با بیان اینکه حداکثرمعادل ۵۰ درصد نیروی کار موجود سقف بهره مندی هر کارگاه برای استفاده از نیروی کار شغل اولی است تصریح کرد: مدت دوره پرداخت یارانه دستمزد به ازاء هر نیروی کار شغل اولی با تایید سازمان هماهنگ کننده تا سقف ۱۲ ماه صورت می گیرد.

وی با اشاره به این نکته که میزان یارانه دستمزد، معادل ۳۰درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار است و برابر صورت وضعیت مزد ارسالی به سازمان تامین اجتماعی محاسبه و پرداخت می شود خاطرنشان کرد: در پانزدهمین مرحله پرداخت یارانه دستمزد در خراسان جنوبی بربالغ ۲ میلیارد و۶۷۱ میلیون ریال به به ۳۸ کارفرما بهره مند از مزایای این طرح   پرداخت شده است .

اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان جنوبی یاد آورشد: از ابتدای اجرای این طرح در استان خراسان جنوبی ودرمدت ۱۵ مرحله پرداخت این یارانه  تاکنون بالغ بر ۱۴ میلیارد ریال به بیش از ۲۰۰ واحد پذیرنده برای بکارگیری نیروی های شغل اولی پرداخت شده است .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =