۰ نفر
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰
انتشار آخرین کتاب سوسن طاقدیس

ایسنا نوشت: «خدایا... خدایا!»، آخرین کتاب سوسن طاقدیس منتشر شد.

 در معرفی این کتاب که توسط نشر نیستان منتشر شده، آمده است: کتاب «خدایا... خدایا!» شامل ۱۰ نیایش است که در آن کودکان با زبان و اندیشه و در دنیای خود با پروردگار خود به سخن گفتن پرداخته‌اند و از خواسته‌ها و نیازهای‌شان از دریچه ذهن خویش توجه نشان داده‌اند.

این کتاب از سویی تلاشی بوده برای روایت داستانی برای کودکان از زبان خودشان که توأم با صمیمت ویژه‌ای است و شکلی تازه و نو از خداشناسی را برای آن‌ها رقم می‌زند و از سوی دیگر تمرینی است برای نویسندگی و انشا برای مخاطبان دبستانی تا با سبک نوشتاری نیایش و راه آن آشنا شوند.

این کتاب در سه مجلد در دست تولید قرار دارد که برای گروه‌های سنی هشت تا ۱۰ سال قابل استفاده خواهد بود و کتاب حاضر نخستین مجلد از آن به شمار می‌رود.

آنچه طاقدیس در این کتاب رقم زده است آموختن مضامینی عالی و روحانی و نیز اجتماعی به مخاطبان خود در قالب نیایش و شعر است. او در واقع سعی کرده با این ابزار آن‌ها را با برخی از مهم‌ترین و عالی‌ترین مضامین و مفاهیمی که در زندگی فردی و اجتماعی خود با آن سروکار دارند آشنا کند و از این منظر در کنار پاسخ‌هایی که به سوالات آن‌ها درباره این موضوعات ارائه می‌کند، مفاهیمی تازه و سوالاتی تازه را نیز برای آن‌ها ایجاد کند که پاسخ به آن‌ها رفته رفته در کتاب‌های بعدی مجموعه جای می‌گیرد.

طاقدیس در مقدمه کوتاهی که بر این کتاب نوشته است درباره شکل‌گیری این اثر و تألیف آن می‌نویسد: «خدایا... وقتی می‌خواستم این کتاب را بنویسیم از تو خواستم کمکم کنی، گفتم تا حالا هیچ‌کس برای بچه‌های به این کوچکی کتاب دعا ننوشته یا اگر نوشته من نخوانده‌ام، خدایا به من کمک کن تا بتوانم حرف‌های خوبی بنویسم. گفتم هیچ‌کس نیست که مرا راهنمایی کند و بگوید چه بنویسم و چطوری بنویسم، دعا کردم خدایا یک نفر را سر راهم قرار بده تا مرا راهنمایی کند.»

این کتاب با تصویرگری‌هایی از سارا کثیری نیز همراه است که در آن سعی داشته با ترکیب فرم‌بندی پویا و رنگ‌های گرم، نوعی خیال‌انگیزی خاص برای مخاطبان کتاب به ارمغان آورده شود.

سوسن طاقدیس، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان در سال ۱۳۳۸ در شیراز به دنیا آمد. او  فعالیت داستان‌نویسی حرفه‌ای خود را با نوشتن داستان «بابای من دزد بود» در «کیهان بچه‌ها» آغاز کرد.

«قدم یازدهم»، «زرافه من آبی است»، «پشت آن دیوار آبی» ، «هزار سال نگاه»، «تو هم آن سرخی را می‌بینی»، «دخترک و فرشته‌اش»، «بزغاله‌های سبز» ، «یکی بود» و «جوراب سوراخ» و «شما یک دماغ زرد ندیدید؟» از جمله آثار این نویسنده هستند.

 طاقدیس رو پنجم اردیبهشت‌ماه ۹۹ ،در سن ۶۱سالگی بر اثر عارضه قلبی از دنیا رفت.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =