ایسنا:دبیران کل شورای همکاری خلیج فارس و سازمان کنفرانس اسلامی نسبت به بازگشت آرامش و ثبات به بحرین ابراز امیدواری کردند.


به گزارش روزنامه‌ی اماراتی دارالخلیج، اکمل الدین احسان اوغلو، دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی و عبدالرحمن العطیه، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در نشستی در مقر شورای خلیج فارس در ریاض مخالفت خود را با هر گونه دخالت در امور بحرین اعلام کردند.

این دو مسئول افزودند: براساس پایبندی به منشور سازمان ملل و منشور سازمان کنفرانس اسلامی مخالف هرگونه دخالت خارجی در امور کشورها هستیم.

این دو مسئول در عین حال بر مشروعیت، حضور نیروهای سپر شبه جزیره‌ی عربی در بحرین که بنا به درخواست مسئولان این کشور بوده، تاکید کردند.

العطیه درباره‌ی میانجی‌گری کویت در امور بحرین گفت: ما از این میانجی‌گری حمایت می‌کنیم.

اکمل الدین احسان اغلو و العطیه همچنین اعمال خشونت بیش از حد از سوی نظام لیبی علیه ملت این کشور را محکوم و نسبت به وضعیت بد انسانی در لیبی ابراز نگرانی کردند و خواستار ارائه‌ی انواع کمکهای بشردوستانه و حمایتها به خسارت دیدگان شدند.

این دو مسئول حمایت خود را از قطعنامه‌ی 1973 شورای امنیت که در زمینه‌ی حمایت از غیرنظامیان است، اعلام کرده و بر حاکمیت، امنیت و تمامیت ارضی این کشور تاکید کردند.

این دو مسئول همچنین حمایت خود را از وحدت و ثبات جمهوری یمن اعلام کرده و گفتند: به خواست و اراده‌ی ملت یمن و امنیت این کشور احترام می‌گذارند.16146

 
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۱/۰۹
    0 0
    دمشون گرم