من فوتبال را تعلیق کردم یا کسی که مسئول ورزش کشور بود؟

تسنیم نوشت:محمد دادکان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال پیرامون بیانیه‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک علیه خودش، صحبت‌هایی مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد دادکان درباره بیانیه‌های وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک علیه خودش اظهار داشت: هیچ جا حرفی را بدون مستندات نزده‌ام و همیشه تلاش کرده‌ام صادقانه با مردم صحبت کنم. تمام مدارک داخلی و خارجی را برای عوامل برنامه ارسال کردم. توماس باخ (رئیس کمیته بین‌المللی المپیک) نوشته ایران قول داده در تبعیض‌های خود را نسبت به منشور المپیک، وقفه ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: باخ مدعی شد ایران را دیگر محروم نمی‌کنیم، چون ایران نامه‌ای رسمی نوشت و گفت از تبعیض‌های سیاسی علیه ورزشکاران اسرائیل اجتناب می‌کنم. باخ نوشته رئیس کمیته ملی المپیک ایران و وزیر ورزش ایران تعهد دادند که مراتب منشور المپیک را رعایت کنند. این‌ها را منتشر کنید تا همه ببینند من دروغگو هستم یا مسئولان کمیته ملی المپیک یا رسانه‌ای که این حرف را می‌زنند. این اطلاعیه IOC است و نامه‌ای که شما آن را امضا کردید. شما در زمین بیگانه بازی می‌کنید یا من؟

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال با بیان اینکه او تهدید شده است، گفت: من فقط از خدا می‌ترسم. مرا از چه می‌ترسانید؟ مگر من این کارها را کردم؟ این صحبت‌ها برای ژانویه 2020 یعنی پنج ماه پیش است. مگر من نامه را نوشتم یا امضا کردم؟ آنها (وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک) در گوشه رینگ هستند و می‌خواهند یک شریک پیدا کنند. گفتند دادکان، تشویش اذهان عمومی می‌کند. ما زمانی که بازیکن بودیم، در زمین حریف بازی می‌کردیم اما اینها یک عمری است در زمین حریف بازی می‌کنند.

دادکان درخصوص اینکه مدیران کمیته ملی المپیک گفته‌اند نامه‌ای از IOC دریافت نکرده‌اند، تصریح کرد: من نامه را خواندم و آن را به عوامل برنامه شما ارسال کردم. یعنی من به کسی تهمت می‌زنم؟ من دین‌ترس‌تر از آنها هستم و اگر آنها یک بار در روز دروغ بگویند، من نصف دروغ می‌گویم. مگر شما قبلاً قرارداد ویلموتس را دیده بودید؟ فیفا گفت پاداش فیفا برای جام جهانی را پرداخت کردم و 260 هزار فرانک مانده است. در حالی که می‌گفتند هشت میلیون فرانک از فدراسیون جهانی فوتبال طلبکاریم. اگر من این را می‌گفتم، می‌گفتند در زمین حریف بازی می‌کند. این‌ها در زمین حریف بودن است.

وی درخصوص اینکه گفته شد او گزینه چهل‌وسوم وزارت ورزش و جوانان بوده است، بیان کرد: من می‌گویم به داد ورزش کشور برسید. گفتم اگر این موارد را رعایت نکنید، تعلیق می‌شویم. از من دعوت شد که به عنوان یک گزینه وزارت ورزش با مدیران صحبت کردم. اگر من در لیست 43 نفره وزارت، آخرین گزینه بودم، آیا شما جزو چهار میلیون گزینه نخست وزارت ورزش یا ریاست کمیته ملی المپیک هستید؟

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران در ادامه خاطرنشان کرد: در جهان به دانش، تجربه، تخصص و مقبولیت اجتماعی افراد سمت می‌دهند. آیا این‌ها این شرایط را دارند؟ این افراد انجام وظیفه می‌کنند اما با کدام معیار؟ با معیار مقام اول اجرایی کشور. اگر کار را بلد بودند، شرایط به اینجا می‌رسید؟ در سال 98، حدود 30 ورزشکار پناهنده به کشورهای مختلف داشتیم. همه آنها بد بودند؟ بعد علیه آنها صحبت کردیم و گفتیم رفتند که رفتند. زبان ورزش کشور با زبان اقتصاد یا آموزش و پرورش فرق می‌کند. کسی که به ورزش می‌آید، باید زبان آن را داشته باشد.

وی درخصوص اینکه گفته شد سهم عمده‌ای در تعلیق فوتبال ایران در سال 85 داشته است، تصریح کرد: من فوتبال را تعلیق کردم یا کسی که مسئول ورزش کشور بود؟ او هم چون شما به دنبال قدرت، شهرت و ثروتش بود. او مرا کنار گذاشت و من رسماً استعفا کردم. فیفا می‌گفت رئیس قانونی فدراسیون فوتبال ایران، دادکان است. من چرا باید قبل از نامه برکناری استعفا دهم؟ بین دو نیمه دیدار ایران و آنگولا فهمیدم برکنار شدم و فیفا از من حمایت کرد. سپس کناره‌گیری کردم که فوتبال فقط 12 روز تعلیق شد. فوراً کمیته انتقالی تشکیل شد.

| بیشتر بخوانید :کمیته ملی المپیک: دادکان در فضای توهم زیست می‌کند

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال درباره اینکه چرا در زمان خودش، اساسنامه این فدراسیون را تغییر نداد، گفت: رئیس سازمان تربیت‌بدنی حق تغییر رئیس فدراسیون را ندارد. انتظار دارید کار خلاف بکنم؟ از مهرعلیزاده (رئیس پیشین سازمان تربیت‌بدنی) در این باره بپرسید. می‌خواستند بند اختیار رئیس سازمان تربیت‌بدنی در برکناری رئیس فدراسیون را در اساسنامه بگنجاند. آن وقت تعهد دادند و به امیر قطر وابسته شدند وگرنه حق برکناری نداشتند. مگر در این هشت سال که می‌خواستند رئیس فدراسیون را برکنار کنند، توانستند؟

دادکان با بیان اینکه مقررات فوتبال با بدمینتون متفاوت است، خاطرنشان کرد: فیفا برای خودش مقرراتی دارد. کارشناسان می‌دانند من فوتبال را تعلیق نکردم و آنها (مدیران وقت سازمان تربیت‌بدنی) کردند. الان که فوتبال را می‌خواهند تعلیق کنند می‌گویم کاری کنید. کشتی، فوتبال و جودوی ما روی مرز هستند و جلوی تعلیق ین رشته‌ها را بگیرید. می‌توانید مطابق نامه‌ای که در سایت IOC موجود است، واقعیات را بگویید. من واقعیات را می‌گویم. رئیس جمهور ببیند این حرف‌ها دروغ است یا خیر.

وی با بیان اینکه پول در مطبوعات خرج می‌شود تا کسی حرف نزند، گفت: من می‌گویم مدیون مردم هستم، نه کسی دیگر. این راه به ترکستان بوده و ورزش کشور ما در معرض خطر است. آن وقت مجبور هستید آوانس بدهید. بگویند دادکان تشویق اذهان عمومی کرده است. شما قبل از انقلاب نمی‌دانستی انقلاب و دین چیست و الک دولک بازی می‌کردید، اما من در آن زمان به زندان رفتم. با آن شمایل حرفم را زدم و صدمه‌اش را هم دیدم. اگر راست می‌گویید و شفاف هستید، در تلویزیون بگویید چه کسی هستید و چگونه رشد کردید تا من هم بگویم.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در این باره که بهتر است با مدیرانی که آنها را مورد انتقاد قرار می‌دهد، مناظره کند، بیان کرد: آنها خودشان هم خودشان را قبول ندارند و از اتاق‌های خود خارج نمی‌شوند. می‌گویند از ورزش دور هستی و نمی‌دانی چه اتفاقی در ورزش می‌افتد. شما چه چیزی از ورزش می‌دانید؟ بیایید با هم در پخش زنده صحبت کنید و بگویید شما کجا بودید و من چه کسی بودم.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1395737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =