روزنامه «یو.اس.ای. تودی» در مطلبی به رفتار دولت آمریکا در خاورمیانه پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین، «دیوید جکسون» ابتدا این پرسش را مطرح کرد که «اگر ایالات متحده در لیبی مداخله می‌کند، چرا در بحرین دخالت نمی‌کند؟ و یا در سوریه، ایران، اردن، مصر یا هر کشور دیگری در خاورمیانه - یا هر جای دیگر – که مردم در مقابل حکومت‌های‌شان می‌ایستند؟»

نویسندۀ «یو.اس.ای. تودی» به پاسخ رییس‌جمهور آمریکا به این پرسش اشاره کرد که در نطق رادیویی این هفته‌اش گفت: ایالات متحده نباید – و نه می‌تواند – هر زمان که بحرانی در گوشه و کنار جهان وجود دارد، مداخله کند.  
 
جکسون ادامه داد: بحرین همسایه و متحد عربستان سعودی است، که بی‌تردید به حمایت آمریکا از مخالفان اعتراض خواهد کرد و احتمالاً منابع نفت‌اش را قطع می‌کند. 

بیشتر کشورهای عرب به مداخلۀ آمریکا در سوریه و کشورهای خاورمیانه اعتراض خواهند کرد. 

«دنیس مک‌دونو» Denis McDonough، مشاور امنیت ملّی باراک اوباما گفت هر کشوری شرایط منحصربه‌فردی دارد و «ما در مورد مسائلی مانند مداخله، بر اساس هماهنگی یا سابقه تصمیم‌گیری نمی‌کنیم». 

مک‌دونو توضیح داد: مبنای تصمیم‌گیری ما این موضوع است که چگونه می‌توانیم به بهترین شکل منافع‌مان را در منطقه افزایش دهیم.

جکسون یادآوری کرد که اتحادیۀ عرب اقدامات سازمان ملل برای حمایت از شهروندان لیبیایی در مقابل معمر قذافی را تأیید کرد. 

مشاور امنیت ملّی باراک اوباما افزود «معتقدیم لیبی نمونۀ منحصربه‌فردی بود. فلذا بر این باوریم نمی‌تواند یک سابقه بوجود آورد که در جای دیگری استثنا پیدا کند. 

/30117

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =