اعلام ۳۰ طرح استان چهارمحال وبختیاری به  دبیرخانه ملی ستاد اقتصاد مقاومتی

ایرنا نوشت : رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرحهای مقاومتی گفت: ۳۰ طرح از این استان به دبیرخانه ملی ستاد اقتصاد مقاومتی اعلام شده است.

علی شهریارپور شامگاه شنبه در نشست بررسی طرح‌های جهش تولید چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این تعداد تنها با قرارگیری ۱۶ طرح در ستاد ملی اقتصاد مقاومتی موافقت شد.
وی افزود: پیگیری‌ها برای پذیرفتن سایر طرح‌های چهارمحال و بختیاری در ستاد ملی اقتصاد مقاومتی ادامه دارد.
شهریار تصریح کرد: طرح‌های پذیرفته شده از استان در دبیرخانه ملی ستاد اقتصاد مقاومتی شامل توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، توسعه باغات، کشت گیاهان دارویی و گل‌محمدی، تامین و انتقال آب و توسعه باغات در زمین‌های شیب‌دار، آبزی‌پروری و پرورش ماهی در قفس و تولید ماهیان زینتی، احداث و راه‌اندازی خط ۲ کشتارگاه‌های طیور، تکمیل و تجهیز کلینیک بیماران خاص، تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه‌های تلویزیونی در مناطق سخت‌گذر و محروم، تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی زیرمجموعه آموزش و پرورش، ایجاد و توسعه نیروگاه‌های تولید برق از منابع تجدیدپذیر و پاک، بهسازی، ایمن‌سازی و اصلاح نقاط پرتصادف جاده‌ها، توسعه کمپینگ‌های گردشگری دوپلان و دره‌عشق، توسعه زیرساخت‌های مناطق نمونه گردشگری بازفت، سامان و چغاخور، تکمیل مجتمع آب‌رسانی خانمیرزا، ایجاد دهکده فرش و تامین آب آشامیدنی روستاها است.
وی یادآور شد: پیگیری برای قرارگیری طرح‌هایی از استان در ردیف طرح‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید کشور ادامه دارد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: این طرح‌ها شامل تفاهم‌نامه راه‌آهن با ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، افزایش احداث دو هزار واحد مسکونی محرومان روستایی، تکمیل ۱۲۴ طرح نیمه‌تمام داری بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی با نیاز اعتباری پنج هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال، احداث آزادراه شهرکرد – ایذه، تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات مصوب سفر، اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نقد برای تملیک زمین‌های واقع در مسیر جاده شهرکرد – بازفت، اختصاص یک‌هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال برای تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی به‌منظور مقابله با ویروس کروتا، تامین زیرساخت‌های مورد نیاز منطقه ویژه اقتصادی و تکمیل کلینیک بیماران خاص استان است.
وی گفت: در حوزه جهش تولید چهارمحال و بختیاری ۸۹ طرح با ۱۲۰ پروژه از ۱۳ دستگاه اجرایی و با ۸۴ هزار و ۳۷۴ میلیارد ریال مشخص شده است.
شهریارپور تاکید کرد: اعتبار مصوب طرح‌های ملی چهارمحال و بختیاری در سال‌جاری پنج هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال، ابلاغی چهار هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال و تخصیص چهار هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال بوده است.
وی افزود: امسال تخصیص اعتبارات طرح‌های ملی در استان نسبت به اعتبار ابلاغی ۸۶ درصد است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در سال‌جاری یک‌هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال برای طرح‌های ملی استانی شده به این استان اختصاص یافت.
شهریارپور یادآور شد: از این مبلغ تاکنون یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال ابلاغ، ۶۹۰ میلیارد ریال برابر ۵۳ درصد تخصیص داده شده است.
گفتنی است ، مسوولان چهارمحال و بختیاری قرار است چهارشنبه هفته‌جاری در نشستی با سید حمید پورمحمدی نسبت به افزایش برخی طرح‌های اولویت‌دار استان به لیست طرح‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید اقدام کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1396557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =