۰ نفر
۱۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۶:۱۲

نیروهای انقلابی لیبی طی بیست و چهار ساعت گذشته مواضع خود را تغییر دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی ، نیروهای انقلابی طی یک درگیری شدید با نیروهای قذافی مجبور شدند از شهر سرت ، زادگاه معمر قذافی عقب نشینی کنند.نیروهای قذافی همچنین کنترل شهر بن جواد را که دو روز قبل بدست نیروهای انقلابی افتاده بود، در اختیار گرفتند. جیمز بیز ، خبرنگار الجزیره انگلیسی گزارش داد نیروهای انقلابی که شهر بن جواد را به مدت چهل و هشت ساعت در اختیار داشتند ، خود را برای مقابله با حملات نیروهای قذافی آماده کردند.

آنها پس از حمله نیروهای قذافی ، با استفاده از موشک اندازها به این حملات پاسخ دادند.نیروهای قذافی هم اکنون با استفاده از خمپاره اندازها اطراف بن جواد را گلوله باران می کنند که در پی این حملات تعداد زیادی از نیروهای مخالف از منطقه متواری شدند.یک عضو نیروهای انقلابی در مصاحبه با الجزیره گفت شهر بن جواد تخریب شده است و نیروهای قذافی با استفاده از موشک ، به مردم غیر نظامی که فاقد سلاح هستند حمله می کنند.

برخی از نیروهای انقلابی همچنان به حملات خود علیه ارتش لیبی ادامه می دهند اما عقب نشینی انقلابیون از مواضع خود یک شکست سنگین محسوب می شود و نشانگر آن است که مخالفان قادر نیستند با نیروهای قذافی که از قدرت بالاتری برخوردارند ، مقابله کنند.

عقب نشینی فوری نیروهای انقلابی به شهر بن جواد ختم نشد و آنها هفتاد کیلومتر از شهر راس لانوف نیز عقب نشینی کردند بطوریکه این شهر به همراه پالایشگاه نفت آن مورد گلوله باران نیروهای طرفدار قذافی قرار گرفت.به گزارش این شبکه ، یک بار دیگر نیروهای انقلابی به پیشیبانی هوایی نیروهای بین المللی ، به ویژه فرانسه نیاز دارند.

یک عضو نیروی انقلابی درگفتگو با الجزیره گفت چرا کسی سارکوزی را از اوضاع مطلع نمی کند ؟ آیا امروز او در خواب به سر می برد؟ هم اکنون مناطق درگیری با مراکز پر جمعیت شهری فاصله دارد و به همین علت ، نیروهای قذافی به جای تانک و ادوات سنگین جنگی ، از واحد های کوچک برای درگیری با انقلابیون استفاده می کنند.نیروهای انقلابی اکنون در انتظار کمک نیروهای بین المللی و پشتیبانی هوایی آنها به سر می برند اما این بار شاید نتوانند به تمام خواسته های خود دست یابند.
48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۰
    0 0
    این چه انقلابیونی هستند که جنایتکاران غربی پشتش ایستاده اند . اینقدر چاپلوسی نکنید این موج شمارا هم خواهد گرفت .گویا انتظار این است که آمریکا با این دوزوکلک شما بشما قدری ترحم کند این مرتجعین که دارند برعلیه حکومت لیبی میجنگند همان نیرویی خواهد بود که در موقع تجاوز به ایران با غرب همکاری خواهد کرد