کلانتری: خاموش کردن حریق در جنگل‌ها با پهپاد ممکن نیست

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تکنولوژی‌های موجود مانند پهپاد تنها می‌تواند آتش‌سوزی را رصد می‌کند، اما امکان خاموش کردن حریق را ندارد.

خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، عیسی کلانتری امروز در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه محیط زیست امانت نسل‌های بعد است و ما نباید به آن خیانت کنیم، گفت: با افزایش جمعیت فشار به منابع زیاد خواهد شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه منابع آب شیرین زیاد است، اما مدیریت منابع نداریم، گفت: پتانسیل‌ها در جهان هنوز وجود دارد به شرطی که مثل ترامپ نباشیم.

وی ادامه داد: دنیا در روز معادل۳۰۰ میلیون بشکه نفت، مصرف انرژی دارد که نتیجه آن گرم‌تر شدن زمین است.

کلانتری با بیان اینکه از نظر علمی همه چیز مشخص است، اما خیلی‌ها عمل نمی‌کنند، گفت: ما باید طوری رفتار کنیم که نسل‌های بعدی هم بتوانند استفاده کنند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دلیلی ندارد امروز، چون تکنولوژی وجود دارد همه منابع را برای خودمان کنیم و برای آیندگان هیچ چیزی باقی نگذاریم.

کل مناطق آتش گرفته هنوز به ۱۵۰۰ هکتار نرسیده است

کلانتری با بیان اینکه کل مناطقی که تا به امروز آتش گرفته هنوز به ۱۵۰۰ هکتار نرسیده است، گفت: تکنولوژی‌های موجود مانند پهپاد تنها می‌تواند آتش‌سوزی را رصد می‌کند، اما امکان خاموش کردن حریق را ندارد. در خصوص استفاده از هلیکوپتر، نهایتا می‌تواند به اندازه نصف یک تانکر آب جا به جا کند و آتش‌سوزی به شکل طبیعی و بدون دستکاری انسان، بخشی از اکوسیستم جنگل است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه از مردم تشکر و اظهارکرد: در کنار نیروی‌های امدادی، واقعا برای مهار آتش کمک کردند و اگر مانند مردم دیگر کشورها رفتار می‌کردند امروز، میزان خسارت خیلی بیشتر از ۱۵۰۰ هکتار بود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص وضعیت کنونی محیط بانان گفت: تا دو سال و نیم قبل محیط بان پایین‌ترین دریافتی را داشتند. با پیگیری‌هایی که از روحانی داشتیم، امروز محیط بانان ما حقوق ماهانه‌ای بالاتر از دیگر همکارانِ غیرمحیط بان دارند.

کلانتری تاکید کرد: در گذشته محیط بانان ما در ماموریت‌ها یا کشته می‌شدند یا قصاص، اما با حمایت‌های قانونی که در مجلس تصویب شد، این مشکل هم حل خواهد شد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص دریاچه ارومیه، با بیان اینکه من به عنوان یک آذری از روحانی تشکر می‌کنم، گفت: دریاچه ارومیه آب را به خاطر سدهای اطرافش از دست داد و آب اضافه شده در دریاچه تا الان فقط از محل صرفه جویی کشاورزی و لایروبی بوده و از نیمه دوم سال جاری، آب از محل رودخانه زاب و تصفیه خانه‌های تبریز و ارومیه وارد دریاچه می‌شود.

کلانتری ضمن تشکر از دانشگاه صنعتی شریف گفت:دریاچه ارومیه در سال ۱۴۰۶ با ۱۴.۷ میلیارد مترمکعب آب و ۱۲۷۴.۱ ارتفاع از سطح دریا و ۴۳۰۰ کیلومتر مربع وسعت با ۲۵ درصد نمک به تراز اکولوژیک خودش باز خواهد گشت.

۲۳۵۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1396752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =