۸۰درصد طرح استحقاق سنجی در استان اجرایی شده است

ابوالفضل نجاتی معاون خدمات بیمه و سلامت استان با توجه به تبصره ۱۷قانون برنامه و بودجه از اجرایی شدن ۸۰درصد طرح استحقاق سنجی در استان خبرداد.

نجاتی در گفتگو با خبرآنلاین استان مرکزی ،با بیان آنکه در سال گذشته برای تمامی استانهای کشور این طرح در ۳۰ درصد شهرستانهای کشور بصورت پایلوت آغار بکار کرد ،تصریح کرد : در استان مرکزی در سه شهرستان شازند، خمین و محلات اجرایی شد.

معاون بیمه وخدمات سلامت استان اظهار کرد: در این راستا بالغ بر ۳۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی به شرکای کاری توسط این اداره کل صورت گرفته است که این آموزشها شامل نظام پزشکی استان ، مسئولین محلی شهرستانها از جمله فرمانداری ، بخشداری مراکز بهداشتی درمانی ، پزشکان ، مراکز پاراکلینک و.. بوده است .

وی در خصوص مزایای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی خاطر نشان کرد : این طرح مزایای زیادی از جمله ، تسریع در رسیدگی به اسناد و پرداخت موسسات ، صرفه جویی در کاغذ و حرکت به سمت کاهش کاربرد دفترچه های بیمه ای ، سهولت در تنظیم اسناد موسسات ، کاهش بار مراجعات مردمی ، کاهش کسورات موسسات و در نهایت بهبود نظارت بر عملکرد موسسات را بدنبال خواهد داشت .

نجاتی با اشاره به تبصره ۱۷ قانون برنامه بودجه که دولت سازمانهای بیمه گر را مکلف به اجرای استحقاق سنجی نموده است خاطر نشان کرد : این اداره کل در اردیبهشت ماه سالجاری کلیه موسسات تشخیصی درمانی را در سطح استان موظف نموده است که کلیه دفاتری که اعتبار انها از اول اسفند ماه سال ۹۸ پایان یافته است با استعلام از سامانه بیمه سلامت ارائه خدمت نمایند و منبعد نیازی به مراجعه جهت دریافت دفترچه کاغذی نمی باشد که این مهم را می توان نقطه عطفی در ارائه خدمات بیمه ای به بیمه شدگان دانست .
معاون بیمه و خدمات سلامت استان در خصوص اجرای شدن این طرح یادآور شدند :حدود ۸۰ درصد طرح استحقاق سنجی در استان مرکزی اجرایی شده است که امیدواریم به زودی بطور کامل این طرح را با همکاری و تعامل موسسات تشخیصی درمانی استان اجرایی نمائیم.

وی در رابطه با تعداد موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد استان متذکر شد :تعداد موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد استان ۶۱۷ موسسه هستندکه حدود ۹۵ درصد از موسسات استان را شامل می شوند .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =