عضو موتلفه: هزینه فعالیت سیاسی را کاهش دهیم، جوانان وارد ویترین احزاب می‌شوند /راه برای ورود جوانان به موتلفه باز است

عضو حزب موتلفه تاکید دارد که تا وقتی که هزینه کنش سیاسی در جامعه را کاهش ندهیم، نسل جوان تن به ورود به ویترین احزاب نمی دهد.

حمیدرضا ترقی، عضو شاخص حزب موتلفه، در  بخشی از گفتگوی خود با خبرآنلاین، با اشاره به برخی انتقادات از این حزب مبنی بر آن که موتلفه فرصت عرضه اندام به جوانان نمی دهد؛ گفت: البته طبیعتا این مسیر تا حدی، کند طی شده است اما در حال انجام است و باید نسل جوان بتواند خود را در فعالیت ها و کارکردهای حزبی اثبات کند تا بتواند اعتماد بدنه را برای به دست گیری مسئولیت ها در رده های بالاتر به دست بیاورد.

>>>> در همین رابطه بیشتر بخوانید؛

حمیدرضا ترقی: اصولگرایان سنتی‌ نه سهم می‌خواهند، نه حذف شده‌اند

وی در پاسخ به این سوال که یعنی حزب موتلفه، راه را باز کرده اما جوانان نمی توانند خود را اثبات کنند؛ گفت: بله. در مجامع عمومی و کنگره ها، راه کاملا باز است و خوشبختانه تعداد قابل توجهی هم راه پیدا کرده اند؛ منتهی موضع گیری های سیاسی و کنش سیاسی در جامعه ما معمولا با هزینه های سنگینی همراه است.

عضو شاخص حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: این هزینه سنگین کنش سیاسی، برای نسل جوانی که به تازگی مسئولیت های اجرایی در کشور می گیرد و می خواهد به زندگی خود سر و سامان بدهد، قابل تحمل نیست در حالیکه برای طیف سنتی افرادی که سنی از آنها گذشته، این هزینه ها قابل تحمل است و دغدغه کنارگذاشته شدن از پست ها و مسئولیت ها، کمتر برای آنها وجود دارد.

این فعال سیاسی اصولگرا افزود: تا وقتی که هزینه کنش سیاسی در جامعه را کاهش ندهیم، نسل جوان که الان به طور طبیعی با مشکلات اقتصادی گوناگونی برای سرپا نگه داشتن زندگی خود رو به روست، به راحتی تن به ورود به ویترین هر حزبی نمی‌دهد و این نیازمند اولا تغییر فرهنگ سیاسی جامعه و ثانیا کاهش هزینه های کنش سیاسی است

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =