اقدام ترامپ تنها به ضرر خودش تمام خواهد شد

اقدام رئیس جمهور آمریکا برای تهدید توئیتر سوالات بسیاری را در مورد حد و حدود اختیارات ترامپ و رویکرد او نسبت به شبکه های اجتماعی پیش آورده است.

به گزارش خبرآنلاین، حمیدرضا آصفی سخنگوی سابق وزارت خارجه در پاسخ به اینکه فرجام درگیری های ترامپ و شبکه اجتماعی توئیتر به کجا خواهد رسید گفت: دامنه شبکه های اجتماعی به ویژه توئیتر از این پس بیشتر خواهد بود. دیگر شبکه های اجتماعی هم به حمایت از توئیتر خواهند آمد. از سوی دیگر قوانین بین المللی و داخلی در آمریکا دست ترامپ را بسته است و او هرچند تهدید می کند اما قادر به انجام عملی علیه این شبکه ها نیست. دنیا دنیایی نیست که بتوانی اراده خود را به شبکه های اجتماعی تحمیل کنی. اقدام ترامپ تنها به ضرر خودش تمام خواهد شد. در دنیای معاصر سه نفر را صاحب اشتباهات استراتژیک می دانم که یکی از آنها ترامپ و دیگران هیتلر و صدام هستند. اشتباهات ترامپ از نظر استراتژیک و نژادپرستی ای که دارد با این دو قابل مقایسه است.

وی در پاسخ به اینکه درگیری با توئیتر چه پیامدهایی را برای ترامپ خواهد داشت گفت: ترامپ خودشیفته است و نمی خواهد که کسی علیه اش حرف بزند یا او را تهدید کند. چون سی ان ان علیه او اظهار نظر می کند برضد این شبکه است و چون فاکس با او همراه است از این شبکه خوشش می آید. توئیتر چون با ترامپ مخالفت کرد، او از این شبکه اجتماعی متنفر شده است.رسانه های آمریکایی در مورد توئیتر کنار شبکه های اجتماعی قرار خواهند گرفت و تهدیدات ترامپ را نخواهند پذیرفت. البته این طور نیست که این رسانه ها به اصل ازادی بیان معتقد باشند، چون ما موارد زیادی از جمله جنگ عراق، حمله به سومالی، رفتار با ونزوئلا و ...را داشته ایم که در معرض سانسور قرار گرفته اند. اما در مورد توئیتر و اینکه موضوع داخلی است و ربطی به مسایل بین المللی ندارد، رسانه ها طرف توئیتر را خواهند گرفت و در کنار ترامپ نخواهند ایستاد.

مشروح این گفتگو را اینجا بخوانید.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =