رعایت نکردن اصول بهداشتی مهم‌ترین علت افزایش کرونا در فارس

مهرزاد لطفی گفت: رعایت نکردن اصول بهداشتی فردی و اجتماعی، یکی از مهم‌ترین علت‌های افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا است.

به گزارش خبرآنلاین از فارس : مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رعایت نکردن اصول بهداشتی فردی و اجتماعی در روزهای اخیر را یکی از مهمترین علت‌های افزایش موارد ابتلا به بیماری دانست و افزود: مردم باید در محیط‌های عمومی و شلوغ نظیر فروشگاه‌ها و وسایل نقلیه عمومی از ماسک استفاده کنند.

او نقش مردم در زمینه موفقیت در مهار و کنترل کرونا ویروس را بسیار مهم خواند و تاکید کرد: لازم است مردم تنها برای کارهای واجب از منزل خارج شده و حضور غیرضروری در جامعه را به کمترین میزان برسانند.

لطفی با اشاره بازگشایی مراکز خرید و دیگر صنوف، تنها راه مهار کرونا را رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی دانست و از مردم خواست تا در صورت بیرون آمدن از منزل، از ماسک استفاده کنند.

ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر هوشیاری مسئولان دانشگاه در رابطه با ارایه اطلاعات به افراد ناشناس و پیشگیری از هرگونه سواستفاده تاکید کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بر تداوم همکاری و همدلی مسئولان استان فارس با مجموعه سلامت برای مدیریت روند مهار کروناویروس تاکید کرد و از مردم و دستگاه‌های اجرایی استان خواست تا پایان شکست کرونا، مجموعه سلامت فارس را تنها نگذارند.

او ضمن اعلام انجام ۲ هزار مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس، به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، موارد مثبت قطعی و تجمعی مبتلایان در استان، ادامه ثبت داده‌ها در سامانه CORONA LAB در فارس، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =