۱ نفر
۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
آیا این هشدار ترامپ توخالی است؟

پس از یک هفته اعتراضات صلح آمیز و خشونت بار، ترامپ اعلام کرده است اگر شهر یا ایالتی از اقدامات لازم برای دفاع از جان و مال ساکنان خود کوتاهی کند، او خود با توسل به ارتش امریکا و به سرعت مشکلات را به جای آنها حل و فصل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جنیفر سلین در یادداشتی برای آسیا تایمز با عنوان «چگونه ترامپ می تواند به صورت قانونی آمریکا را نظامی کند» نوشت: 

آیا این هشدار ترامپ توخالی است یا او اجازه اعزام ارتش به شهرهای امریکا را دارد؟ پاسخ به این سوال مستلزم مجموعه ای از مفاد قانونی است که اختیارات و وظایف قانونی فرمانده کل قوا و رئیس جمهور کشور را تعریف و همزمان تلاش می کند تا میان قدرت رئیس جمهور و قدرت زمامداران ایالتی توازن برقرار سازد. 

با عطف به منشور کبیر آزادی موسوم به مگناچارتا در انگلیس که در سال ۱۲۱۵ به امضا رسید، سنت دیرینه ای علیه مداخله ارتش در امور مدنی وجود دارد.

درهمین حال، قانون اساسی امریکا تضمین کرده است که دولت فدرال در شرایط آشوب از ایالت ها محافظت کند و به کنگره نیز اجازه می دهد قوانینی را وضع کند که به ارتش اجازه دهد در اجرای قانون کمک کند.

تقریباً بلافاصله پس از تصویب قانون اساسی در سال ۱۷۸۷، کنگره امریکا  قانونی را تصویب کرد که به رئیس جمهور اجازه می دهد از ارتش برای برخورد با شماری از آشوب های شهروندان استفاده کند. پس از جنگ داخلی نیز دولت فدرال از ارتش برای کمک در ساخت و سازها استفاده کرد.

استفاده از ارتش به این شکل شاید در پیروزی رئیس جمهور جمهوری خواه رادرفورد بیرچارد هِیز تاثیر داشته است زیرا دمکرات ها به طور غیر رسمی موافقت کردند  در ازای خروج ارتش فدرال از ایالت های جنوبی، برنده شدن مناقشه برانگیز رادرفورد را بپذیرند. او دو سال بعد نیز قانون Posse Comitatus Act, (قدرت کشور ) را  امضا کرد که استفاده از ارتش در امور مدنی را ممنوع می کرد.

کنگره تا کنون حداقل  ۲۶ مورد معافیت از اعمال این قانون را تصویب کرده که شامل  استفاده از ارتش برای محافظت از پارک های ملی تا کمک به ایالت ها در اعمال قرنطینه و اجرای قوانین بهداشتی است.
ترامپ از کدام معافیت های این قانون می تواند برای اعزام ارتش به ایالت ها استفاده کند؟ او شاید به قانون شورش Insurrection Act متوسل شود که در سال ۱۸۰۷ به وسیله توماس جفرسون و برای مقابله با نافرمانی شهروندان در پرداخت مالیات های فدرال امضا و آخرین بار نیز به وسیله بوش پدر در سال ۱۹۹۲برای مقابله با شورش در لس آنجلس به کار گرفته شد.
 به موجب این قانون رئیس جمهور می تواند از ارتش در برابر شورش هایی که  از نظر او برای سرکوب خشونت لازم است، استفاده کند ولی پیش از آن باید با صدور بیانیه ای از آشوبگران بخواهد متفرق شوند و به منازل خود بازگردند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
    1 1
    می تونه حکومت نظامی برقرار کنه و ترددهای شبانه رو محدود کنه اما این به نفرت بیشتر از نظام سیاسی امریکا ختم می شه.با این کار چار تا غارتگر را مهار می کنه اما با جامعه مدنی چه می کنه؟