خسارت ۴میلیارد ریالی مطبوعات قزوین در اثر کرونا

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: کرونا به مطبوعات و پایگاه‌های خبری این استان چهار میلیارد و ۶۱۰میلیون ریال خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محمد رستمی، معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با بیان اینکه کرونا به مطبوعات و پایگاه‌های خبری این استان چهار میلیارد و ۶۱۰میلیون ریال خسارت وارد کرده است؛ گفت: از این میزان سه میلیارد و ۲۶۰میلیون ریال به خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال نیز به رسانه‌های مکتوب آسیب زده است.
او اظهار کرد: تعطیلی فعالیت مطبوعات چاپی که از اول اسفند ۹۸ آغاز و تا ۲۳فروردین سال جاری بر اساس مصوبه ستاد مرکزی مقابله با کرونا ادامه داشت که موجب خسارت‌های جدی به مطبوعات و نشریات مکتوب استان قزوین شد.
این مقام مسئول با اشاره به فعالیت بیش از ۴۰۰خبرنگار در سطح استان قزوین یادآورشد: مطبوعات و رسانه‌های جمعی این استان نیز متاثر از فضای کرونا و کاهش برنامه‌های پوششی و توقف فعالیت روزنامه‌ها با تعطیلی اجباری مشکلات مضاعفی را تجربه کردند.
رستمی با اشاره به تسهیلات و حمایت دولت برای اصحاب فرهنگ و هنر متضرر از شیوع ویروس کرونا افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سامانه‌ای برای ثبت‌نام و گزارش خسارات وارد شده توسط صنوف مختلف فرهنگی و هنری اعلام کرد که طی این مدت ۱۴مورد پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها و ۱۶مورد رسانه مکتوب استان ثبت نام کردند.
او با بیان اینکه ۸۵نفر از خبرنگاران قزوینی عضو صندوق  اعتباری هنر هستند، تصریح کرد: خبرنگاران و اهالی فرهنگ و هنر این استان که عضو صندوق هنر بودند توانستند از معافیت پرداخت سه ماهه حق بیمه استفاده کنند.
معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: امیدواریم بخشی از خسارت‌های وارده به مطبوعات و خبرگزاری‌های استان و پایگاه‌های خبری با تمهیدات لازم جبران شود.

این مقام مسئول  تاکید کرد: از اواخر اردیبهشت ماه صاحبان مشاغل و بنگاه‌های بخش فرهنگ، هنر و رسانه این استان برای ثبت تقاضای دریافت تسهیلات به سامانه تسهیلات بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا معرفی شدند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =