با پولی که به ویلموتس دادیم مربی‌های بزرگ‌تر با سر به ایران می‌آمدند!

فریدون زندی، ملی‌پوش سابق فوتبال ایران در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرآنلاین در خصوص آخرین وضعیت خودش و فوتبال ایران صحبت کرد.

سعید اکبری؛ فریدون زندی بدون شک یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ تیم‌ملی ایران است. هافبکی که هنوز خیلی‌ها با لهجه شیرین و سبک خاص بازی او خاطره دارند. زندی با سابقه حضور در یک جام‌جهانی و یک جام ملت‌ها چند سالی‌ست از تیم‌ملی و فوتبال خداحافظی کرده و این روزها به دنیای مربی‌گری وارد شده. به همین دلیل دوباره سراغی از او گرفتیم و در مصاحبه‌ای اختصاصی از فریدون در خصوص مباحث روز فوتبال ایران و البته زندی خودش سوال کردیم.

با داغ‌ترین بحث این روزهای فوتبال ایران شروع کنیم. نظرت درباره قرارداد 2.2 میلیون یورویی مارک ویلموتس چه بود؟ حدود 800 هزار یورو بیشتر از قرارداد کارلوس کی‌روش؟
من نمی‌دانستم که قرارداد ویلموتس انقدر بوده و تعجب کردم که این رقم فقط برای خودش بوده و به نظرم با توجه به وضعیت کشور این رقم خیلی زیاد است. اگر اینطوری قرار است خرج شود به نظر من خیلی مربی‌های بهتری هم در بازار بودند که با سر می‌آمدند و هدایت فوتبال ایران را بر عهده می‌گرفتند. اگر قرار بود این همه پول خرج شود باید سراغ مربی‌های بزرگتر و بهتری می‌رفتند.

اگر قرار بود این همه پول برای ویلموتس خرج شود باید سراغ مربی‌های بزرگتر و بهتری می‌رفتند.

در مورد دراگان اسکوچیچ صحبت کنیم. کسی که جایگزین ویلموتس شد. به نظرت تیم‌ملی با این مربی موفق می‌شود؟
من زیاد توانایی نظر دادن درباره این سرمربی را ندارم چون زیاد با او آشنا نیستم. اما در هر حال امیدوارم با تیم‌ملی برای خوشحالی مردم ایران خیلی خوب نتیجه بگیرد. در نهایت اما نمی‌توانم نظر قعی بدهم چون شناخت کافی از این مربی ندارم.

به نظرت سردار آزمون و مهدی طارمی توانایی درخشش در چه لیگ‌هایی را دارند؟ این روزها صحبت‌های زیادی در خصوص ترانسفرهای بزرگ پیرامون این دو لژیونر مطرح می‌شود.
درباره سردار ابتدا باید بگویم که از روز اول که به روسیه رفت گفتم تصمیم خیلی خوبی گرفته که از سن پایین به یک لیگ نسبتا خوب رفته. حالا هم که به بهترین لیگ روسیه رسیده. به نظرم سردارکیفیت این را دارد که در یکی از پنج لیگ معتبر اروپایی بازی کند اما حس می‌کنم بازی او بیشتر به لیگ انگلیس یا آلمان بخورد. فکر می‌کنم ولی بزرگ‌ترین مشکل او این است که قیمتش زیاد است و نمی‌دانم باشگاهی توانایی پرداخت چنین رقمی به زنیت را دارد یا خیر؟ فعلا همچنین تصمیم باشگاه روسیه‌ای هم مشخص نیست. درباره طارمی هم چند سال پیش گفتم که یک مقدار دیر به فوتبال اروپا رفت. ولی نمی‌دانم در این چند سال در پرسپولیس و قطر چرا زیاد ماند و فرصت را از دست داد. از روز اول کیفیت حضور در اروپا را داشت اما الان به نظر من سخت است که راهی لیگی مثل انگلیس شود ولی در هر حال انقدر بازیکن خوبی هست که امیدوارم بهترین‌ها برایش اتفاق بیفتد.

نظرت درباره شروع دوباره بوندسلیگا چیست؟
لیگ آلمان زودتر از همه لیگ‌های معتبر شروع شد. هرچند بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار می‌شوند اما همین که تیم‌ها بازی می‌کنند و فوتبال برگشته خوب است. فوتبال بدون تماشاگر را اما بیشتر شبیه تمرین است. یکی از اصلی‌ترین دلیل‌ها اما بحث مالی بود. اگر لیگ دوباره شروع نمی‌شد خیلی از باشگاه‌ها از نظر مالی به مشکل می‌خوردند و فکر کنم این وضعیت از هیچی بهتر است!

درباره خودت صحبت کنیم. زندگی این روزها چطور می‌گذره؟
کلا زندگی خوب است. ورود من به مربی‌گری و حضور در تیم زیر 23 ساله‌های سن‌پائولی هم برای من خیلی خوب بوده. دوست دارم الان اما در مربی‌گری قدم بزرگ دیگری بردارم که البته به دلیل شیوع بیماری کرونا کمی بیشتر زمان می‌برد. در فکرم ولی هست که از باشگاه سن‌پائولی جای دیگری بروم و قدم بعدی را بلندتر بردارم.

درباره استقلال صحبت کنیم. از وضعیت این تیم خبر داری؟ به نظرت فرهاد مجیدی موفق می‌شود؟
حس می‌کنیم استقلالی‌ها نیز به دلیل شیوع بیماری کرونا این روزها تمرینات خود را تازه شروع کردند. امیدوارم لیگ خیلی زودتر شروع شود و در نهایت کلا برای این تیم که دوستش دارم آرزوی موفقیت می‌کنم.

251 257

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1398024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =