توسعه سرانه فضای ورزشی الویت مدیریت شهری قزوین

مدیرمنطقه یک شهرداری قزوین گفت: توسعه سرانه فضاهای ورزشی در سطح محلات از اهداف و دغدغه مدیریت شهری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ اصغر بهنام زاده، مدیر منطقه یک شهرداری قزوین گفت: یکی از اقدامات و فعالیت‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری قزوین، توسعه فضاهای ورزشی و تأمین آن برای رفاه حال شهروندان و گسترش آن در سطح محلات است تا با ایجاد اماکن ورزشی، توسعه سرانه ورزشی شهر به بالاترین سطح ممکن برسد.
او اظهارکرد: گسترش دامنه های استفاده از وسایل جدید مانند آسانسور و پله برقی، ابزارهای فناوری اطلاعات نظیر کامپیوتر و اینترنت و تغییر سبک زندگی و نحوه اشتغال افراد و گسترش زندگی آپارتمان نشینی موجب کاهش شدید تحرک شهروندان شده است که در حقیقت کم تحرکی افراد عامل مؤثری برای افزایش بیماری‌هایی از قبیل دیابت، چاقی و ناراحتی های قلبی بوده و همچنین ازدیاد مرگ و میر را در پی داشته است.
بهنام زاده یاد آورشد: به دلیل مشغله بیش از حد شهروندان، نبود فرصت کافی برای انجام تمام کارهای روزمره و نیز فاصله زیاد بین مراکز خدمات‌رسانی شهری وابستگی شهروندان به خودرو و سایر وسایل مدرن را نیز به شدت افزایش داده است و فعالیت های اوقات فراغت نیز به نوعی تنظیم شده که کمترین تحرک و فعالیت بدنی را به همراه دارد.
او ادامه داد: این مشکلات موجب می شود که نقش مدیریت شهری با طیف وسیعی از وظایف عمرانی و خدماتی در زمینه توسعه فضاهای ورزشی به منظور تأمین فضاهای لازم برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان و پرداختن به امر ورزش در محیط شهری امروز از اهمیت خاصی برخوردار شود.
مدیر منطقه یک شهرداری قزوین اظهار کرد: هرچندکه متولی اصلی احداث و نگهداری فضاهای ورزشی به عهده اداره کل ورزش و جوانان است؛ اما براساس بند۲۱ ماده۵۵ قانون شهرداری‌ها، احداث ورزشگاه‌ها و اماکن ورزشی یکی از وظایف شهرداری به شمار می رود.

این مقام مسئول در پایان گفت: تا پایان سال جاری با اعتبار ۵۰میلیارد ریال عملیات عمرانی دو سالن ورزشی چند منظوره درخیابان نواب جنوبی و ناحیه منفصل شهری مشعلدار به اتمام خواهد رسید و یک سالن ورزشی چند منظوره در ناصرآباد در سال جاری ادحداث و در سال۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1398352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =