افتتاح ۳خانه فرهنگ در نواحی منفصل شهری قزوین

مدیر منطقه یک شهرداری قزوین از افتتاح سه خانه فرهنگ جدید در قزوین و نواحی منفصل شهری تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ اصغر بهنام‌زاده، مدیر منطقه یک شهرداری قزوین گفت: توسعه فضاهای فرهنگی ورزشی و برقراری عدالت اجتماعی در حوزه دسترسی عموم مردم به مراکز فرهنگی جهت غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان یکی از سیاست‌های محوری شهرداری قزوین متناسب با چشم انداز پنج ساله سوم شهرداری است که در همین راستا ۳خانه فرهنگ جدید در قزوین و نواحی منفصل شهری دانش و چوبیندرافتتاح می شود.
بهنام زاده افزود: طی سال های گذشته زمین هایی با کاربری فرهنگی-آموزشی برای ساخت و تجهیز این مجموعه های فرهنگی در دستور کار منطقه یک شهرداری قرار گرفت که هم اکنون درصدد تکمیل و بهره برداری از آنها هستیم.
او یادآورشد: خوشبختانه با موافقت شهردار قزوین، طرح احداث ۳خانه فرهنگ با اعتباری بالغ بر ۱۵۰میلیارد ریال جهت تصویب نهایی به صحن شورای شهر قزوین ارائه شد که پس از تصویب مراحل اجرایی کار در سال ۹۷ آغاز شد.
مدیرمنطقه یک شهرداری قزوین اظهار کرد: این مراکز فرهنگی شامل خانه فرهنگ چوبیندر، ناصرآباد و  منتظری می باشند که در تمامی این مراکز کلاس های آموزشی، کارگاه های هنری، خانه کودک، آمفی تئاتر، نگارخانه، کتابخانه و سالن های مطالعه برای استفاده عموم مردم به ویژه نسل نوجوان و جوان پیش‌بینی شده است.
او افزود: با تکمیل این مراکز فرهنگی تا پنج سال آینده بخش اعظم نیازهای فرهنگی محلات و نواحی منفصل منطقه یک مرتفع می‌شود.
بهنام زاده اظهارکرد: با راه اندازی این مراکز نزدیک به ۵هزار مترمربع به فضاهای فرهنگی آموزشی شهر اضافه می شود.

او تاکیدکرد: توسعه مناطق کمتر توسعه یافته قزوین یکی از اولویت‌های اصلی مجموعه مدیریت شهری است و شهرداری با هدف توسعه متوازن شهری در صدد افزایش سطح ارائه خدمات شهری به شهروندان بافت جنوب شهر و مناطق محروم  است.
این مقام مسئول ادامه داد: براساس نتایج مطالعات اجتماعی، ساخت خانه فرهنگ و فرهنگسرا در این مناطق باعث افزایش حس تعلق محله‌ای، کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزایش سطح رضایت اجتماعی، توزیع عادلانه خدمات و سرانه فضاهای فرهنگی در سطح شهر می شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =