‌استقبال دولت از طرح احداث شهرهای جدید در شرق، غرب و جنوب هرمزگان

استاندار هرمزگان هرمزگان از استقبال دولت از طرح احداث شهرهای جدید در شرق، غرب و جنوب هرمزگان خبر داد و گفت: شهر جدید اسلامی مکران به وسعت پنج هزار هکتار و با پیش‌بینی اسکان ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در غرب جاسک احداث می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از هرمزگان : دکتر فریدون همتی در نشست کارگروه امور زیربنایی و توسعه شهری، روستایی، عشایری، آمایش سرزمین و محیط زیست استان هرمزگان با اشاره به بررسی طرح ایجاد شهر جدید در سواحل مکران، اظهار داشت: با توجه به مطالعات صورت گرفته در حوزه سواحل مکران و تاکیدی که نسبت به ایجاد شهر جدید در برنامه توسعه این منطقه وجود داشت، شهر جدید مکران در پهنه‌ای به وسعت پنج هزار هکتار در ۳۰ کیلومتری غرب جاسک ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: در افق ۲۰ سال آینده برای اسکان ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در این شهر جدید پیش‌بینی و برنامه ریزی شده است.

استاندار هرمزگان افزود: با توجه به ایجاد صنایع و پالایشگاه‌های بزرگ، پایانه صادرات نفت و شهرک‌های صنعتی و کشاورزی در این منطقه، برای پرهیز از ایجاد حاشیه نشینی و مناطق مسکونی نامناسب، ضرورت طراحی و احداث یک شهر جدید با در نظر گرفتن و پیش بینی تمامی نیازها و الزامات آینده وجود دارد.

همتی تصریح کرد: با توجه به تصویب احداث این شهر جدید در کارگروه زیربنایی استان، هفته آینده نیز مراحل تصویب این شهر جدید در سواحل مکران، در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و پس از آن در شورای عالی معماری و شهرسازی در وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

وی گفت: به موازات این اقدام نیز مشاور طرح، مطالعات طرح‌های تفصیلی و جامع این شهر را انجام می‌دهد و تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم با طی شدن تمامی فرآیندها طی چهار ماه آینده عملیات اجرایی احداث شهر جدید مکران آغاز شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: این شهر جدید تحول بزرگ و تاثیرگذاری در حوزه سواحل مکران در شرق هرمزگان خواهد داشت و اقدامی در راستای فرامین مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه توجه ویژه به ظرفیت‌ها و استعدادهای سواحل مکران است.

همتی همچنین به بررسی و تصویب ایجاد شهرک جدید مسکونی و گردشگری در منطقه‌ای بین بندر چارک و بندر آفتاب در شهرستان بندرلنگه اشاره کرد و بیان داشت: این شهرک جدید در پسکرانه جزیره کیش با هدف تامین مسکن و رفاه نیروهای کار جزیره کیش و همچنین توسعه و آبادانی سواحل و ایجاد امکانات گردشگری توسط بخش خصوصی احداث می‌شود.

وی یادآور شد: مطالعه و طراحی شهرک‌های جدید در جزایر لارک، تنب بزرگ، سیری و همچنین در غرب جزیره قشم نیز در دستور کار قرار دارد و اجرایی خواهد شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1398383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =