کارنامه قابل قبول علوم پزشکی شوشتر در مقابله با کرونا

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: عملکرد علوم پزشکی شوشتر در چهارماه گذشته عملکردی قابل قبول است و توانسته اند بر مقابله با بیماری مسلط شوند.

به گزارش خبرآنلاین از شوشتر دکتر محمد علوی گفت : در جلسه ای که با اعضای هیئت رئیسه دانشکده علوم پزشکی شوشتر داشتیم گزارشاتی از عملکرد این مجموعه ارائه شد. 
خوشبختانه همکاران ما در شوشتر اصطلاحا بر سرکار سوار شده اند و توانسته اند بیماری را در اختیار بگیرند. عملکرد قابل قبولی دارند. آمار و گزارش اپیدمیولوژیکی نیز که دادند منطبق بر پروتکل ها ی کشوری بود. 

وی با اشاره به اقدامات دانشکده علوم پزشکی شوشتر برای استفاده از ظرفیت بزرگان و معتمدین منطقه در جهت اقناع افکار عمومی اظهار داشت : شاهد بودیم که در آستانه عید سعید فطر اقدامات خوبی در شوشتر و به ویژه مناطق روستایی  انجام شد . این اقدامات توانسته تا حد زیادی ازخطرات بالایی که این اجتماعات می توانست داشته باشد ، جلوگیری کند. 

دکتر محمد علوی افزود: از نظر بیماریابی و انجام تست های تشخیصی که براساس تعداد تست در هر میلیون نفر جمعیت محاسبه می شود نیز، دانشکده شوشتر کارنامه قابل قبولی دارد.

وی با اشاره به پیش بینی ها برای بلند مدت بودن شیوع ویروس کرونا در جامعه اظهار داشت : می بایست مردم ما با رعایت پروتک های کشوری در جهت مقابله با بیماری گام بردارند. حتما از ماسک استفاده کنند چرا که ماسک می تواند از انتقال بیماری از افراد و محیط جلوگیری کند.
 
سرپرست مرکز بهداشت استان خوزستان ادامه داد: به مردم توصیه کنید که بهداشت فردی را رعایت کنند. شستن دست ها با آب و صابون هر بیست دقیقه باید انجام شود. از تماس دست ها با چشم ها ، دهان و بینی جدا خودداری کنند. 

دکتر علوی در پایان عنوان کرد: مردم لازم است که فاصله اجتماعی را رعایت کنند ؛ در مکان های شلوغ به ویژه در فضاهایی مثل رستوران ها ، پاساژها و استفاده از وسائل نقلیه عمومی تردد نداشته باشند ؛ اگر جایی حضور می یابند حداقل فاصله دو متر را رعایت کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1398395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =