۱ نفر
۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
بحران در لبنان ادامه دارد

ایسنا نوشت: درحالی که اعتراضات در لبنان علیه وضعیت اقتصادی همچنان ادامه دارد، دولت لبنان امروز(جمعه) نشست فوق العاده‌ای را برای بررسی این وضعیت برگزار می‌کند.

به گزارش شبکه خبری المیادین، دولت لبنان امروز(جمعه) نشست فوق العاده‌ای را برای بررسی کاهش ارزش لیر و بحران اقتصادی و معیشتی برگزار می‌کند.

در این راستا مناطق لبنان شامگاه پنجشنبه شاهد اعتراضات در بیروت و برخی از مناطق علیه کاهش ارزش لیر و افزایش قیمت دلار بود.

تظاهرکنندگان در منطقه خندق الغمیق و الاشرفیه و مرکز بیروت تجمع کرده و به افزایش قیمت اعتراض کردند. معترضان در مرکز بیروت خواهان کنار گذاشتن طایفه‌گرایی شدند و اقدامات ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان را محکوم کردند.

در ضاحیه جنوبی بیروت نیز لبنانی‌ها در اعتراض به اوضاع اقتصادی تجمع کردند. آن‌ها شعارهایی را علیه سیاست‌های بانک مرکزی سردادند.

آن‌ها تأکید کردند حزب الله و جنبش أمل هیچ ارتباطی با تظاهرات ضاحیه جنوبی ندارند.

به گفته خبرنگار لبنان کاهش شدید ارزش لیر لبنان در مقابل دلار آمریکا موجب اعتراضات گسترده مردم شده است. به گفته منابعی در شهر صیدا قیمت دلار در برخی مناطق به معادل ۶۰۰۰ لیر رسیده است.

در صیدا نیز معترضان بر مخالفتشان با لطمه زدن به سلاح مقاومت تأکید کردند.

به دنبال وخامت وضعیت اقتصادی مقامات لبنان نشست‌های زیادی را با صندوق بین المللی پول برای دریافت کمک مالی برگزار کردند.

بحران اقتصادی در سایه شیوع کرونا باعث شده تعداد زیادی از مردم لبنان طی ماه‌های اخیر شغلشان یا بخشی از حقوقشان را از دست بدهند. همین مسئله بیکاری در این کشور را به بیش از ۳۵ درصد رسانده است.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1398540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =