حیثیت مجلس خدشه دار نشود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: نمایندگان مجلس باید مراقب باشند با تصمیماتی که می‌گیرند آبروی خود را حفظ کنند تا مردم نگاهشان به این مجلس متفاوت باشد و حیثیت مجلس خدشه دار نشود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه استان قزوین در دیدار با مجمع نمایندگان استان قزوین اظهار کرد: ترکیب مجلس یازدهم و حضور نمایندگان انقلابی که دغدغه‌مند وارد مجلس جدید شده‌اند، جای شکرگزاری دارد.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه ترکیب تشکیل شده مجلس یازدهم که با حضور نمایندگان محترم شکل گرفته امیدبخش است، بیان کرد: با توجه به نامگذاری سال به نام "جهش تولید"، یکی از وظایف جدی ما این است که در حوزه تولید هم به کمک کارخانه‌هایی بشتابیم که نیازمند حمایت است.
او ابراز کرد: گاهی یک کمک و توجه کوتاه از سوی استاندار برای حمایت از یک واحد صنعتی و تولیدی می‌تواند زمینه ساز این شود که گاز آن واحد تولیدی قطع نشود یا تسهیلات بانکی زودتر شامل حال این واحدهای مشکل دار شود و زمینه ساز رفع بحران این واحدها شود.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر یک شرکت با ۳۰۰کارگر دچار بحران و ورشکستگی شود شما باید هرهفته یک بسته معیشتی برای کمک به این کارگران اهدا کنید، حال به جای این اقدامات، از همین امروز با حمایت از واحدهای تولیدی کاری کنید که این ۳۰۰خانواده با کرامت زندگی کنند.
آیت الله عابدینی افزود: جهش تولید باید موضوع مستمر جلسات ما باشد و در هر جلسه ای باید مصوبات جلسات پیشین را پیگیری کنیم که برای حوزه جهش تولید چه اقداماتی انجام داده ایم و چه قدم‌هایی برای این حوزه برداشتیم.
او با اشاره به ضرورت آسیب شناسی در حوزه تولید و صنعت تصریح کرد: باید توجه کنیم که بیکاری و تعدیل نیروی کارگری زمینه ساز آسیب‌هایی همچون طلاق در خانواده‌ها می‌شود، قرآن کریم می‌فرماید؛ همین که نگران شدید زمینه اختلاف و انشقاق و جدایی در خانواده ایجاد شده است بزرگترهایی از طرف زن و شوهر وارد میدان شده و مشکلات را حل کنند، وضعیت شرکت‌های تولیدی ما امروز مثل این خانواده درحال طلاق است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امیرمومنان در نهج البلاغه از زبان رسول اکرم(ص) می‌فرمایند؛ یکی از اقدامات مهم پیامبران این بود که گنج‌های نهفته در عقول انسان‌ها را آشکار می‌کردند. رهبر معظم انقلاب ما نیز طبق این حدیث عمل کرده و گنجی که در عقول و اندیشه بزرگان و دانشمندان ماست آشکار می‌کنند.
این مقام مسئول تصریح کرد: استفاده بهینه از آب و خاک جزو گنج‌های نهفته دیگری است که خدای متعال برای ما در زمین قرار داده و باید از آنها بهترین بهره را ببریم.
آیت الله عابدینی تاکید کرد: نظارت بر حسن اجرای قوانین در مجلس جزو درخواست‌هایی است که از نمایندگان در مجلس یازدهم داریم، زیرا امروز بسیاری از سوءاستفاده‌هایی که صورت می‌گیرد به واسطه عمل نکردن به قانون است.، بنابراین نظارت بر حسن اجرای قانون یعنی با یک بصیرت و دقت روح قانون را بفهمیمم و اجرای آن را پیگیری کنیم.
امام جمعه قزوین تاکید کرد: باید بدانیم که عدالت زمینه ساز امنیت پایدار است، باید توجه کنیم که آینده جمعیتی ما به کدام سمت درحال حرکت است اگر فقر و مشکلات معیشتی فشار بیشتری به مردم وارد کند این فشار چگونه فوران می کند؟
او اضافه کرد: اگر ما واقعا دستور خدای متعال را در اجرای عدالت ببینیم، یعنی عملکردی که این ایام دستگاه قضایی در نشان دادن چهره نفاق داشت و دادگاه برخورد با مفاسد "طبری" برگزار شد. این حسابرسی‌ها مثل آبی است که روی آتش خشم مردم ریخته می‌شود زیرا مردم انتظار اجرای عدالت را دارند.
امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه باید بسیار مراقب باشیم که حیثیت مجلس خدشه دار نشود، گفت: باید نمایندگان مجلس با تصمیماتی که می‌گیرند آبروی خود را حفظ کنند تا مردم نگاهشان به این مجلس متفاوت باشد و از نمایندگان خود فاصله نگیرند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1398947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =