آزمون نهایی دانش‌آموزان قمی در ۱۰۰ پایگاه برگزار می‌شود

معاون آموزش و پرورش استان قم گفت: بعد از ابلاغ پروتکل و دستورالعمل‌های بهداشتی به مدارس سطح استان آزمون نهایی دانش‌آموزان در ۱۰۰ پایگاه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از قم : مجتبی رمضان بیگی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت بهداشت و آموزش و پرورش اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم بر کشور، دستورالعمل‌های بهداشتی منعقد شده بین دو نهاد، به مدارس ابلاغ شد به‌گونه‌ای که در حال حاضر با رعایت تمامی نکات و موارد بهداشتی امتحانات دانش‌آموزان در ۱۰۰ پایگاه آزمون نهایی در حال برگزاری است.

معاون تربیت ‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم با بیان اینکه در این مدت چیزی که به‌طور جدی درباره محیط مدرسه مورد توجه قرار گرفته بهداشت محیط آن است تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که بهداشت مدرسه در گروی بهداشت دانش‌آموزان و سلامت آنان نیز در گرو سلامت مدرسه است.

وی با بیان اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط موجود یادآور شد: قبل از ورود دانش‌آموزان فضا و سطوح مدرسه کاملاً ضدعفونی می‌شود و به‌منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی صندلی‌ها به فاصله یک تا دو متری تعبیه ‌شده که بر این روند مجموعه علوم پزشکی استان نظارت دارند.

رمضان بیگی استفاده از ماسک و لوازم‌التحریر شخصی برای دانش‌آموزان را مورد تأکید قرارداد و گفت: هر دانش‌آموز مکلف به ارزیابی خود در سامانه سلامت است تا در صورت بروز هر مشکلی مدیر را در جریان قرار داده تا از آن‌ها در شرایط بهتر و موقعیت دیگری آزمون به‌عمل بیاید.

وی در پاسخ به این سؤال که در صورت ادامه روند بیماری چه تمهیداتی برای سال تحصیلی جدید فراهم‌ شده گفت: به‌دلیل اهمیت موضوع در صورت ادامه این وضعیت باید با برنامه‌ریزی مناسب بر تقویت فعالیت‌های مجازی پیش رویم تا سلامت دانش‌آموزان و همکاران ما به خطر نیافتد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =