۱۱ باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان زنجان متلاشی شد

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان از متلاشی شدن ۱۱ باند تهیه و توزیع مواد مخدر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از زنجان : محسن حسین‌خانلو به کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری اشاره و اظهار داشت: از نخستین روز امسال تا ۲۰ خرداد پلیس مبارزه با مواد مخدر استان موفق شده بیش از ۴۰۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف کند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد کرده است.

وی با بیان اینکه از آغاز سال تاکنون بیش از ۷۳۲ نفر اعم از قاچاقچی و توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شده و تحویل مراجع قضایی شده‌اند، خاطرنشان کرد: همینطور طی عملیات مختلف ۱۰۹ دستگاه خودرو و موتورسیکلت از قاچاقچان ضبط شد.

رئیس اداره اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان زنجان در ادامه از اجرای ۵۲۹ مرحله طرح پاکسازی و ارتقای امنیت اجتماعی و کنترل محورهای مواصلاتی خبر داد و افزود: شیوع ویروس کرونا و همه گیر شدن آن در جامعه عملا اجرای بسیاری از برنامه‌ها را مختل کرد ولی خوشبختانه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پس از فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در رتبه دوم کشوری در خصوص اجرای طرح دستگیری معتادان متجاهر در سال جاری ایستاده است.

وی در ادامه افزود: توافق‌نامه‌ای بین ناجا، دانشگاه علوم پزشکی، بهزیستی و اداره ورزش و جوانان در استان منعقد شد که طبق این توافق‌نامه مکانی برای جمع‌آوری معتادان متجاهر با ظرفیت ۸۰ نفر و با دارا بودن تمامی پروتکل‌های بهداشتی تعبیه شود که خوشبختانه این امر اجرایی شد و در گام نخست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اقدام به جمع‌آوری ۸۰ نفر از معتادان متجاهر کرد و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در بدو ورود از آنان تست کووید ۱۹ گرفت. سپس بعد از قرنطینه شدن ۱۴ روزه این معتادان، آن‌ها به کمپ نگهداری از معتادان هدایت شدند. در حال حاضر ۸۰ نفر سری دوم در قرنطینه ۱۴ روزه هستند و طی چند روز آینده دوران قرنطینه این افراد به پایان می‌رسد.

به گفته حسین‌خانلو در سال جاری  ۱۱ گروه تهیه و توزیع مواد مخدر در استان زنجان با تلاش همکاران زحمتکش پلیس مبارزه با مواد مخدر استان متلاشی شدند.

وی همچنین به طرح خوب پلیس مبارزه با مواد مخدر در خصوص مقابله با اعتیاد دانش‌آموزان اشاره کرد و افزود: طرح ایمن‌سازی اطراف مدارس که از سال ۹۷ اجرایی شده است بازخورد بسیاری خوبی داشته و توانسته با دانش‌آموزانی که گرایش زیادی به سمت اعتیاد را دارند، مقابله کند.

این مقام انتظامی در ادامه به عرضه نرم‌افزار کاربردی معاونت اجتماعی در فضای مجازی به نام  "آموزش همگانی" گریزی زد و افزود: در این نرم افزار که قابل نصب در گوشی‌های هوشمند است، بخشی از آن به پلیس مبارزه با مواد مخدر اختصاص دارد که والدین می‌توانند با نصب این نرم‌افزار از تهدیدهایی که امروز در کمین فرزندانشان است، باخبر شوند.

وی در پایان به سامانه شبانه‌روزی ۱۲۸ اشاره و عنوان کرد: از مردم عزیز خواهشمندیم در صورت مشاهده هرگونه توزیع و یا قاچاق مواد مخدر فورا با شماره ۱۲۸ تماس بگیرند و گزارشات خود را اعلام کنند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =