برنامه های هفته ایمنی حمل و نقل در لرستان

برنامه های هفته ایمنی حمل و نقل با رعایت پروتکل های بهداشتی و پررنگ تر از سالهای قبل برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، دومین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل لرستان با دستور کارهای برنامه ریزی گرامیداشت هفته ایمنی حمل و نقل،  ایمنی تردد در محور خرم آباد-پلدختر، مدیریت سفرهای تابستانی و ... برگزار شد.مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان  نیز در این جلسه از اجرای بیش از ۷۰ کیلومتر آسفالت در استان در قالب اجرای طرح سراسری لکه گیری و روکش آسفالت محورهای شریانی کشور خبر داد.

عباس شرفی اظهار کرد: با اجرای این طرح بخش زیادی از مشکلات و تعدادی از نقاط آسیب دیده و پرحادثه در محورهای شریانی مرتفع شده است و امید می رود تا پایان شهریور ماه ۲۰۰ کیلومتر از محورهای استان آسفالت شود.

وی با اشاره به برنامه های هفته ایمنی حمل و نقل گفت: هفته ایمنی حمل و نقل همه ساله از ۳۱ خرداد آغاز می شود و تا ششم تیرماه ادامه دارد و برنامه های این هفته براساس روزشمار پررنگ تر از سالهای قبل و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

شرفی تصریح کرد: یکی از مهمترین این برنامه ها اجرای مانور مشترک خودرویی دستگاه های عضو کمیسیون با رعایت ضوابط بهداشتی در روز ۳۱ خرداد با عنوان "روز بدون حادثه" خواهد بود.

وی درخصوص محور خرم آباد-پلدختر افزود: علیرغم همه تلاش هایی که پس از سیل های سال ۹۸ در این محور صورت گرفته است ایمنی ۴۵ کیلومتر از این مسیر در گرو اجرای دیواره ساحلی است که برای اجرایی شدن بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد مطالعات این دیواره انجام شده اما درصورت عدم تخصیص اعتبار نمی توان آن را اجرایی نمود.

در این جلسه که با حضور فرماندار شهرستان پلدختر برگزار شد، نظارت بیشتر پلیس بر ترددهای محور خرم آباد-پلدختر و تداوم ممنوعیت تردد خودروهای غیربومی در این محور  مورد تاکید قرار گرفت.

برنامه ریزی برای مدیریت سفرهای تابستانی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد با توجه به شرایط خاص کشور و شیوع کرونا اقدامات لازم با هماهنگی پلیس راه انجام شود.

همچنین در این جلسه مقرر شد با توجه به مناسبت هفته ایمنی حمل و نقل که از ۳۱ خرداد آغاز و تا ششم تیر ماه ادامه دارد برنامه هایی نظیر مانور مشترک خودرویی دستگاه های دخیل در موضوع ایمنی مطابق با روزشمار این هفته بخصوص در روز ۳۱ خرداد ماه که با عنوان روز بدون حادثه نامگذاری شده است، برگزار گردد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =