ریل‌گذاری ۷ کیلومتر راه آهن اردبیل در هر ماه

استاندار اردبیل گفت: به طور میانگین ماهانه ۷ کیلومتر ریل‌گذاری راه آهن با همکاری شرکت‌های داخلی و تامین تجهیزات مورد نیاز انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، اکبر بهنامجو اظهار کرد: با تاکید رئیس جمهور و در سال جهش تولید پروژه راه آهن اردبیل – میانه جزو پروژه‌های اولویت‌دار کشور تعریف و ابلاغ شده و از همین روی سازمان برنامه و بودجه به صورت هفتگی و ماهانه پیشرفت راه آهن را رصد می‌کند.

وی از اختصاص یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خط ریلی اردبیل – میانه خبر داد و اظهار کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ تاکنون پرداخت شده است.

استاندار اردبیل افزود: خط ریلی اردبیل – میانه به طول ۱۷۵ کیلومتر دارای ۲۴ کیلومتر تونل و ۵ کیلومتر پل‌های خاص است که به رغم سختی کار پیمانکاران در همه قطعات فعالیت خود را انجام می‌دهند.

بهنامجو بیان کرد: امسال ۱۰۰ کیلومتر از مسیر راه آهن اردبیل – میانه با انجام عملیات روسازی آماده ریل‌گذاری خواهد شد و سعی دولت بر این است که در نیمه اول سال آینده این پروژه تکمیل و به مردم استان هدیه شود.

وی از اتصال راه آهن اردبیل به منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی برای انتقال تولیدات محصولات صنعتی این واحدها خبر داد و تصریح کرد: مطالعات در این زمینه انجام شده و در سالجاری با تامین اعتبار مورد نیاز این خط ریلی نیز عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

استاندار اردبیل با اعلام اینکه هر ماه ۷ کیلومتر ریل‌گذاری راه آهن توسط شرکت‌های داخلی و با خرید تجهیزات ایرانی انجام می‌شود، گفت: ۹ کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده و ۷ تا ۱۰ کیلومتر نیز در ماه جاری به انجام می‌رسد.

بهنامجو به سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به استان و بازدید از عملیات بهسازی باند فرودگاه اردبیل اشاره کرد و افزود: این پروژه هفته دفاع مقدس آماده بهره‌برداری خواهد شد.

وی اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی ضمن بازدید از راه‌های مواصلاتی شمال و جنوب استان با حضور در یکی از قطعات راه آهن اردبیل از پل سارای دیدن کرده و از نزدیک در جریان مراحل اجرایی راه آهن اردبیل – میانه قرار گرفت.

رئیس شورای اداری استان اردبیل از سه برابر شدن اعتبار راه‌های مواصلاتی استان خبر داد و بیان کرد: از ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار سال گذشته در حوزه راه‌ها ۱۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافت که امسال این رقم به ۳۰۵ میلیارد تومان افزایش یافته است.

بهنامجو خاطرنشان کرد: اکثر محورهای مواصلاتی استان دارای ردیف اعتباری است و امسال با آهنگی که در مسیر توسعه بزرگراه‌ها داریم سعی می‌کنیم تا ۶۰ کیلومتر بزرگراه را آماده افتتاح کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =