آغاز نشست شورای حکام آژانس با موضوع قطعنامه 2231

جلسه کشورهای عضو شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران آغاز شد. این نشست، به دلیل شیوع ویروس کرونا، برای نخستین بار به شکل مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گزارش سالانه سال ۲۰۱۹، گزارش همکاری‌های فنی سال ۲۰۱۹، نظارت و راستی آزمایی در جمهوری اسلامی ایران با توجه به قطعنامه ۲۲۳۱ سال ۲۰۱۵ شورای امنیت سازمان ملل، گزارش اجرای پادمان‌ها در سال ۲۰۱۹، اعمال پادمان‌ها در جمهوری دموکراتیک خلق کره، توافقنامه پادمان‌های پیمان عدم اشاعه با جمهوری اسلامی ایران از جمله مباحث جلسه امروز خواهند بود.
به دلیل شیوع ویروس کرونا، این جلسه غیرعلنی به صورت مجازی برگزار شده و با قرائت بیانیه رافائل ماریانو گروسی مدیر کل آژانس آغاز می‌شود. پیش بینی شده که گروسی ساعت ۱۴:۴۵ دقیقه به وقت تهران در مقر آژانس در وین حاضر شد ه و در به سوال‌های خبرنگاران پاسخ دهد.

نشست قبلی شورای حکام روز ۱۹ تیرماه سال گذشته برگزار شد. 

آمریکا اردیبهشت ماه ۹۷ از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ خارج شد؛ اقدامی که با محکومیت دیگر امضا کنندگان این توافق و جامعه جهانی رو به رو شد. جمهوری اسلامی ایران نیز پس از یک سال صبر راهبردی از اردیبهشت ماه ۹۸ و در پی انجام نشدن تعهدات دیگر امضا کنندگان این توافق، اقدام به کاهش برخی تعهدات خود از جمله سطح غنی سازی طبق توافق برجام کرد.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =