۰ نفر
۱۲ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۱

«تکرار ادعای جاسوسی افراد ایرانی در کویت، پس از تکذیب آن توسط مسئولان کویتی، اقدامی برای اعمال فشار بیشتر بر ایران است که مخالف دخالت نظامی خارجی ها در بحرین است.»

«خالد الرواس» در گفت و گو با شبکه خبری العالم با بیان مطلب فوق اظهار داشت: حضور ارتش آمریکا در کویت یک رسوایی بزرگ به شمار می رود و ثابت می کند دولت این کشور بر خاک خود حاکمیت ندارد. 

وی تصریح کرد: دولت کویت برای سرپوش گذاشتن بر این رسوایی ، ادعای جاسوسی را علیه ایران تکرار کرده است. 

این تحلیلگرسیاسی لبنانی به ناخرسندی آمریکا از همگرایی کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: این همگرایی دولت آمریکا را به چهار دلیل ناخرسند کرده است که به محدود کردن دخالت آمریکا در امور منطقه منجر می شود. 

الرواس ، " یکسان سازی دیدگاه ها در قبال مسئله فلسطین به عنوان مسئله اصلی منطقه، افزایش تفاهم کشورهای منطقه برای مقابله با همه چالش ها و خنثی شدن توطئه فتنه انگیزی میان مردم این کشورها اعم از کشورهای عربی و ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس سه دلیل دیگر ناخرسندی آمریکا از این همگرایی است. 

وی اولین سوء استفاده کننده از هرگونه سوء تفاهم بین ایران و کویت را آمریکا دانست و افزود: تحمل این همگرایی برای آمریکا بسیار دشوار است و به هیچ وجه خواهان آن نیست که به منافعش در منطقه ضربه وارد شود. 

این تحلیلگر سیاسی لبنانی تصریح کرد: ایران هرگونه فعالیت جاسوسی در داخل کویت را تکذیب کرده است و ایرانیان متهم به جاسوسی در کویت نیز اتهام خود را رد کرده اند اما دادگاه جنایی کویت آنها را به اعدام محکوم کرده است. 

الرواس اضافه کرد: متهمان تاکید کرده اند که به هیچ گروهک جاسوسی در کویت وابسته نیستند بنابراین محاکمه صورت گرفته را باید سیاسی و نه قضایی دانست زیرا این دادگاه اعترافاتی تحت فشار از متهمان گرفته است و وکیل متهمان در جلسه دادگاه ناچار شد آنها را برای معاینه به دکتر نشان دهد زیرا آن ها در حین بازجویی متحمل ضربات شدیدی شده بودند لذا با این شرایط، این محاکمه از اساس باطل است و حکم صادره ، جنایت و ظلم علیه متهمان به شمار می رود.

/30

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =