تغییر اجرای طرح تنبلی چشم کودکان در لرستان

معاون پیشگیری سازمان بهزیستی لرستان گفت: با توجه به شیوع کرونا؛ زمان اجرای طرح سنجش و پیشگیری از تنبلی چشم کودکان (آمبلیوپی) از آبان به تیر ماه امسال تغییر یافته است.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «ذبیح الله نادمی» اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط بحرانی شیوع کرونا؛ حساسیت های فصل پاییز؛ بیماری آنفلوآنزا و تقارن آن با کرونا  زمان اجرای طرح آمبلیوپی به تابستان تغییر یافته تا از ابتلای کودکان و والدین آنان به کووید ۱۹ کاهش یابد.

وی افزود: بنابراین طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا ۶ ساله از نیمه دوم تیرماه امسال تا نیمه شهریور ماه اجرایی می شود که جزییات و مکان های اجرای آن اعلام خواهد شد.

نادمی تصریح کرد: پیش بینی می شود بیش از ۱۰۰ هزار کودک سه تا ۶ ساله لرستانی در بیش از ۶۰۰ پایگاه طرح پیشگیری از تنبلی چشم ارزیابی و معاینه شوند.

وی گفت: کودکان سه تا ۶ ساله که سال‌های گذشته غربالگری شده اند باید امسال نیز در طرح شرکت کنند چراکه ممکن است کودک چهارساله‌ای امسال به عنوان فرد مبتلا به تنبلی چشم شناخته شود در حالیکه غربالگری سال گذشته، این مشکل را نشان نداده باشد؛ به این ترتیب هر کودک سه تا ۶ سال باید حداقل سه بار طی این دوران معاینه چشمی شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1401254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =