لزوم توجه جدی مردان به اصول پیشگیری از بیماری کووید۱۹ در محیط کار

مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بر لزوم توجه جدی مردان به اصول پیشگیری از بیماری کووید۱۹ در محیط کار تاکید نمود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ؛ دکتر پوران خلفیان با اشاره به نامگذاری ۱۵ الی ۲۱ ژوئن ( ۲۶ خرداد الی یکم تیرماه) به عنوان هفته جهانی سلامت مردان در بسیاری از کشورها و انتخاب شعار "برای کووید ۱۹ اقدام کنید" بعنوان شعار هفته بین المللی سلامت مردان افزود: برخی از کارکنان در معرض خطر جدی ابتلا به بیماری کرونا قرار دارند.
وی تصریح کرد: کارکنان خدمات بهداشتی و درمانی، بهداری، خانه های بهداشت کارگری و مرکز بهداشت کار- کارکنان کفن و دفن- کارکنان آزمایشگاه های تشخیص طبی- مسئولین و کارکنان فرودگاه ها و شرکت های هوایی و ریلی و مترو، کلیه وسایل حمل و نقل عمومی اتوبوس، تاکسی و ...- مرزبانان- کارکنان جمع آوری زباله، پسماند و یا فاضلاب افراد زباله گرد- کارکنانی که مرتب در مسافرت هستند به خصوص به مناطق آلوده از جمله کارکنانی هستند که در معرض مواجهه بیشتر با کروناویروس هستند .
وی با بیان اینکه، اقدامات پیشگیرانه و کنترلی برای محافظت از کارگران در برابر مواجهه با ویروس کرونا و ابتلا به آن بستگی به نوع کار انجام شده و ریسک مواجهه با آن از جمله پتانسیل ارتباط با افراد آلوده و آلودگی محیط کار دارد افزود: کارفرمایان باید استراتژیهای کنترل عفونت را بر اساس یک ارزیابی ریسک دقیق با استفاده از تلفیق مناسبی از کنترل های مهندسی و مدیریتی، شیوه های کار ایمن و وسایل حفاظت فردی اتخاذ کنند تا از مواجهه کارگران پیشگیری شود.
دکتر خلفیان گفت: برای جلوگیری از مواجهه شغلی با ویروس کرونا کارفرمایان ملزم هستند که به کارگران در زمینه اجزای پیشگیری از آلودگی از جمله وسایل حفاظت فردی آموزش دهند و مردان نیز در محیط کار اصول پیشگیری از بیماری کووید۱۹ را جدی بگیرند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: احتمال ابتلا به بیماری کووید ۱۹ نزد مردان ۱۳ درصد و احتمال مرگ و میر بر اثر این بیماری در آنها ۲۹ درصد بالاتر از زنان می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1401303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =