رئیس کل دادگستری همدان: کمیته مصلحین برای رفع اختلاف و ایجاد صلح و سازش، کار خود را آغاز کرد

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: دو کمیته مصلحین با مدیریت رؤسای دادگستری‌ها و معتذرین با ریاست دادستان‌ها به عنوان کمیته‌های معین این ستاد فعالیت‌های خود را در استان همدان آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر محمدرضا عدالتخواه که در  مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان اسدآباد سخن می گفت با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و یاد و خاطره شهدا به ویژه شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی، خاطرنشان کرد: برخورد قاطعانه دستگاه قضا با مفاسد اقتصادی بارقه امید در دل مردم ایجاد کرده است،

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با اعلام اینکه تشکیل ستاد تألیف قلوب در همدان با  هدف افزایش صلح و سازش و نیز اشاعه فرهنگ عفو و گذشت، آغاز به کار کرده است، افزود: کمیته مصلحین برای رفع اختلاف و ایجاد صلح در هر گروه و قشری از معتمدین آن گروه بهره گرفته و در کمیته معتذرین نیز شرایطی فراهم می‌شود که متهمان از شاکیان  معذرت خواهی کنند تا کدورتی بر جای نماند.

وی در ابتدای سخنانش با اشاره به اینکه در منویات رهبر انقلاب نیز اشاره شده که شهید بهشتی بر گردن انقلاب اسلامی حق دارد، اظهار داشت: در دو سال فعالیت این شهید بزرگوار، خدمات ارزنده‌ای در حوزه دستگاه قضائی کشور به مردم ارائه شد که از جمله آن می‌توان به اصلاح برخی قوانین حقوقی که جامعه به آن نیاز داشت، اشاره کرد.

دکتر عدالتخواه، راه اندازی دانشکده علوم قضائی را یادگاری دیگر از خدمات ارزنده شهید بهشتی دانست و تصریح کرد: به جرأت می‌توان گفت این روزها بیشتر قضاتی که در مسئولیت‌های حساس در کشور هستند از این دانشکده فارغ التحصیل شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه باید برنامه‌ها و کارهای ما برای  رضای خدا باشد، افزود: دستگاه قضائی این روزها با برخورد قاطعانه با مفاسد متعدد از جمله مفاسد و متخلفان اقتصادی در هر سطحی بارقه امیدی در دل مردم ایجاد کرده است.

رئیس دادگستری استان همچنین به جوان گرایی در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره  کرد و گفت: با این رویکرد به سمت تغییر و تحول رفتیم تا جایی که در حال حاضر میانگین سنی دادستان‌ها چهار سال و رؤسای دادگستری‌ها سه سال در استان همدان کاهش یافته است ضمن آنکه مسائلی دیگر همچون بهره مندی از روحیه  انقلابی، تلاشگر بودن، تخصص کافی و سکونت در محل خدمت نیز از شاخصه‌های انتخاب رؤسای جدید بوده است.

لازم به ذکر است، در این مراسم از زحمات مرتضی رحیمی همدانی تقدیر و علی رئیس میرزایی به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان اسدآباد معرفی شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1401546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =