۰ نفر
۱۳ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۹

منابع رسمی لیبی هرگونه مذاکره مخفیانه میان نمایندگان نظام حاکم این کشور با کشورهای غربی را رد کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، منابع بلندپایه رسمی لیبی با رد وجود هر گونه مذاکره مخفیانه میان نمایندگان نظام معمر قذافی، رهبر این کشور با کشورهای غربی اعلام کردند قذافی و خانواده‌اش هنوز در لیبی بسر می‌برند و هیچ کدام از آنها از کشور خارج نشده‌اند.

این منابع با بیان این که قذافی طی دو روز گذشته جلسه‌های زیادی با مسئولان بلندپایه نیروهای نظامی و گردان‌های امنیتی پشت درهای بسته انجام داده اعلام کردند که قذافی به فعالیت خود در پایتخت لیبی مثل همیشه ادامه می‌دهد و هیچ توجهی به فشارهای کشورهای غربی و انقلابیون ندارد.

آنها همچنین اعلام کردند که قذافی فرار موسی کوسا، وزیر امور خارجه‌اش به انگلیس و اعلام جدایی از نظام وی را مورد تمسخر قرار داده و به برخی نزدیکان خود گفته که کوسا بر اثر فشارهای سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای خارجی دست به این اقدام زده است.

آنها همچنین در مورد سفر مخفیانه محمد اسماعیل، از نزدیکان سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی به لندن اظهار کردند: اسماعیل بیشتر نمایندگی سیف الاسلام را برعهده دارد و نماینده نظام قذافی نیست.

این در حالی است که سیف الاسلام و اسماعیل تلفن‌های همراه خود را خاموش کرده و نزدیکان سیف الاسلام اعلام کردند که وی هم اکنون نمی‌تواند به هیچ تماس تلفنی پاسخ دهد.

از سوی دیگر یک منبع آگاه در طرابلس در گفتگو با الشرق الاوسط اعلام کرد که یک شورش ساده در داخل مقر اقامت قذافی از طرف برخی افسران نیروهای مسلح وابسته به وی انجام شده اما نیروهای وابسته به قذافی فورا آن را کنترل کردند.

همچنین ساکنان مناطق نزدیک به مقر قذافی اعلام کردند که از باب العزیزیه که قذافی در آن اقامت دارد صدای تیراندازی شنیدند و یک منبع اعلام کرد که این صداها بر اثر تلاش ناکام برخی مسئولان دولت برای ترک مقر اقامت قذافی بدون اجازه بوده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =