بولتون گفت به ترامپ رای نمی‌دهد ممکن است بایدن رای او باشد/ترامپ تهدید مستقیم علیه جمهوریت است/آخرین سنگر حفظ آمریکا تک‌دوره‌ای بودن رئیس جمهور است

جان بولتون در مصاحبه ای گفته است که به هیچکس رای نخواهد داد حتی ترامپ، اما برخی از رسانه های سخنان او را تحریف کرده و می گویند قرار است که این مشاور اخراج شده به ترامپ رای ندهد و به جای او به جو بایدن رای دهد!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا، ریاست جمهوری ترامپ را برای این کشور خسارتی خطرناک دانست و گفت امیدوارم تاریخ، ترامپ را رئیس جمهوری یک دوره‌ای به خاطر بسپارد.

جان بولتون شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری ای بی سی نیوز با محکوم کردن ریاست جمهوری دونالد ترامپ، افزود انتخابات ۲۰۲۰ آخرین سنگر برای محافظت از کشور در برابر او است.

وی ادامه داد: امیدوارم که (تاریخ) او را به عنوان رئیس جمهوری یک دوره ای به خاطر بسپارد تا کشور را به طرز جبران ناپذیری در مارپیچ نزولی فرو نبرد.

مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید اضافه کرد: فکر نمی‌کنم ترامپ یک جمهوریخواه محافظه کار باشد. من در ماه نوامبر نمی‌خواهم به او رای بدهم، مطمئنا به جو بایدن هم رای نخواهم داد. من می‌خواهم یک جمهوریخواه محافظه کار را برای رای دادن انتخاب کنم.

بولتون در مصاحبه خود پیش‌بینی کرد که پاسخ ترامپ "آتشفشانی" علیه او خواهد بود، گفت: این نکته معمولی برای دولت ترامپ است که وقتی با انتقاد روبرو می‌شوند، با موضوع انتقاد برخورد نمی‌کنند، آنها به شخص حمله می‌کنند که من کاملاً انتظار دارم و من را متعجب نمی‌کند.

وی درباره کتاب خود که قرار است به طور رسمی روز سه‌شنبه وارد بازار شود، هم اظهار کرد: رئیس جمهوری نگران آن نیست که دولت‌های خارجی این کتاب را می‌خوانند. او نگران مردم آمریکا است که این کتاب را می‌خوانند.

مشاور اخراج شده کاخ سفید با این ادعا که به عدم انتشار اطلاعات طبقه‌بندی شده آگاهی دارد، گفت: با این حال، مردم این کشور حق دارند که واقعیت را بشنوند.

بولتون، حمایت خود از ترامپ را در انتخابات ۲۰۱۶ اشتباه خواند و افزود: من فرصت‌های این انتخاب را برای یک تصمیم گیری منسجم، منطقی، سیستمی، دارای فرایند تصمیم‌گیری برای پیشبرد منافع آمریکا بیش از حد برآورد کردم.

وی با اشاره به ۱۷ ماه حضور خود در کاخ سفید به عنوان مشاور امنیت ملی، ادامه داد: معلوم شد که درست نبود.

مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید درباره استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان هم گفت: من فکر نمی‌کردم که دموکرات‌ها خرد و فهم سیاسی یا توانایی تغییر داشته باشند، آنها به دنبال این بودند که پایگاه انتخاباتی خود را مطمئن سازند و بگویند که ما دونالد ترامپ را استیضاح کردیم.

بولتون خاطرنشان کرد: این رفتار تقریبا بد و تا حدودی به نفع ترامپ است. اکنون متعهد هستم به مردم آمریکا بگویم آنچه که در کاخ سفید می‌گذرد و مقامات آنها چه می‌کنند.

وی درباره دلیل حضور نیافتن در سنا برای ادای شهادت در پرونده استیضاح ترامپ یادآور شد: در تعهد من نیست که به دموکرات‌ها برای خارج شدن از مشکلشان کمک کنم. تحلیل من این بود که برای ادای شهادت آماده شدم.

مشاور پیشین ترامپ در امور امنیت ملی افزود: اکنون فکر می‌کنم زمان بهتری برای گفتن این داستان است چرا که مردم آمریکا می‌توانند به متن مهم‌ترین تصمیم‌ سیاسی نگاه کنند که ما در هر چهار سال به عنوان یک ملت اتخاذ می‌کنیم.

بولتون ادامه داد: ذهن‌ها در کنگره درگیر شده بودند و احساس من این بود که در بین هرج و مرجی که ایجاد شده بود، این می آمد و آن می رفت و هیچ کسی به آن توجه نمی کرد.

وی اضافه کرد: دفاع از رئیس جمهوری این بود که او به طور کلی نسبت به فساد در اوکراین اهمیت می‌دهد و این فقط در ذهنش بود به گونه‌ای که کاملا مزخرف است. دولت اوکراین هم این را به طور کامل فهمید.

مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه ترامپ با استفاده از منابع دولت فدرال (درباره اوکراین) تحقیق و تفحص کرد، گفت خودش در ۲۰ اوت شنید که ترامپ به طور مستقیم ارسال کمک‌ها را به انجام این تحقیقات منوط کرد.

ترامپ خواستار تحقیق دولت اوکراین از پرونده هانتر بایدن فرزند جو بایدن رقیب انتخاباتی خود شده بود هرچند که در ژانویه با انتشار پیام توئیتری نوشت: هرگز به بولتون نگفتم که ارسال کمک به اوکراین با تحقیقات درباره دموکرات‌ها شامل بایدن‌ها گره خورده است.

با این حال، بولتون گفت که ترامپ دروغ می‌گوید و البته این برای نخستین بار نیست.

وی با اشاره به اینکه در نهایت کمک‌های اوکراین آزاد شد، اظهار کرد: این اقدامات ترامپ بخشی از "الگوی" رفتار بزرگتری است که او روابط شخصی و منافع سیاسی خود را بالاتر از اولویت‌های امنیت ملی کشور قرار داده است.

مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید درباره ارتباط ترامپ با سران کشورهای دیگر یادآور شد رئیس جمهوری چین، روسیه و ترکیه، استاد هنر تماس با ترامپ بودند.

مطابق اظهارات بولتون، رجب طیب اردوغان خواست تا در مساله هالک بانک مداخله کند که با اتهام جنایی برای نقض تحریم آمریکا علیه ایران مواجه شده بود.

وی اظهار کرد یکبار رئیس جمهوری به اردوغان گفت ببینید، دادستان نیویورک در طرف اوباما است. صبر کنید تا من افراد خود را وارد کنم و سپس به آن می‌پردازیم. من هرگز مشابه چنین چیزی را از هیچ رئیس جمهوری نشنیده‌ام.

مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ در پاسخ به این سوال که منتقدان می‌گویند این کتاب موقعیت ترامپ را در صحنه جهانی تضعیف می‌کند، اظهار کرد: من چیزی نمی‌گویم که ولادیمیر پوتین پیش از این نمی‌داند. این کتاب به مردم آمریکا چیزی می‌گوید که ممکن است از آن آگاه نباشند.

بولتون مدعی شد کره شمالی و شاید ایران، چین و همچنین روسیه فکر می‌کنند اگر آنها ترامپ را از مشاورانش جداکنند، می‌توانند با او به توافق برسند. آنها او را همچون کسی می‌بینند که به طور اساسی از سبک-سنگین کردن آنچه می‌سازد، آگاه نیست.

وی اضافه کرد: حرکت به سمت ایجاد یک توافق، تصویر ترامپ را به عنوان معامله‌گر جلا می‌دهد و از او در انتخاب مجدد حمایت می‌کند که خطرناک بود.

مشاور اخراج شده کاخ سفید درباره شخصیت فردی ترامپ هم اینگونه گفت که هیچ مبنای منسجم، استراتژی، فلسفه وجود ندارد و تصمیم گیری‌ها با روشی بسیار پراکنده، به خصوص در زمینه کشتار احتمالی یا سیاست امنیتی اتخاذ می‌شود. این یک خطر برای جمهوری است.

بالاخره بولتون به چه کسی رای می‌دهد؟

مشاور اسبق ترامپ در حالی به شبکه ای بی سی نیوز گفته است که به ترامپ و بایدن رای نخواد داد که روزنامه دیلی تلگراف عصر یکشنبه گزارش داد که مشاور امنیت ملی پیشین دولت ترامپ که همواره یک جمهوری‌خواه بوده است، قصد دارد در انتخابات به جو بایدن رای بدهد، نه ترامپ اما سخنگوی بولتون در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان ادعای این روزنامه را غلط دانست.

سارا تینسلی، سخنگوی بولتون گفت: این اظهارات صحت ندارد. این مقام هرگز نگفته است که قصد دارد به جو بایدن رای بدهد. از روزنامه تلگراف خواسته‌ایم تا این گزارش را تصحیح کند. او نه قصد دارد به ترامپ رای بدهد و نه بایدن.

گرچه تلگراف در مطلب خود گزارش داده است که بولتون به جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها و معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا رای می‌دهد اما در سخنان مستقیم او چنین صحبتی دیده نمی‌شود.

بولتون در مصاحبه با تلگراف که یکشنبه منتشر شد، گفت: سال ۲۰۱۶ به ترامپ در مقابل هیلاری کلینتون رای دادم. اکنون که این رئیس‌جمهوری را از نزدیک دیده‌ام، نمی‌توانم دیگر چنین کاری کنم. نگرانی من برای کشوم است و او نماینده انگیزه جمهوری‌خواهان نیست که من بخواهم از او حمایت کنم.

در مصاحبه‌ای که برای تبلیغ کتاب بولتون تحت عنوان "اتاقی که در آن اتفاق افتاد" بود، تلگراف گزارش داد که بولتون تاکید دارد که رای دادن به بایدن خیانت به ریشه‌های حزب جمهوری‌خواه نیست زیرا او گفته که باور ندارد که ترامپ نماینده حزب جمهوری‌خواه باشد.

روز یکشنبه کمپین ترامپ هم به مصاحبه بولتون که گفته بود دونالد ترامپ را برای بار دوم به ریاست جمهوری انتخاب نمی‌کند، واکنش نشان داد. تیم مورتاگ، مدیر ارتباطات کمپین ترامپ در بیانیه‌ای به سی‌ان‌ان گفت: جان بولتون تمایل خودش به دروغگویی و افشای اطلاعات محرمانه به منظور فروش کتاب‌هایش را نشان داده است. همانطور که جورج بوش، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا درباره او گفته است، او هیچ اعتباری ندارد.

این مصاحبه‌ها در آستانه آغاز فروش کتاب جدید جان بولتون در روز سه‌شنبه انجام شده است. کتاب بولتون، مشاهدات او را از دوره ۱۷ ماهه حضورش در دولت دونالد ترامپ بیان می‌کند. براساس گزارش‌ها، بولتون در این کتاب تصویری از ترامپ ارائه داده که تصمیماتش براساس پیروزی دوباره او در انتخابات ریاست جمهوری گرفته می‌شود.

310 310
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1402021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شمس تبریزی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    من اگه جای پرزیدنت ترامپ بودم پنبه این مرتیکه غربتی را تا همین فردا صبح میزدم. حالا میخواد کتاب منتشر کنه؟ مریم رجوی از این آقا فیلمهای زیادی داره که گفتگوهای خصوصی اش را با اعضای فرقه رجوی نشون میده. بولتون خبر نداره موقعی که در پاریس بوده، از گفتگوهای خصوصی اش فیلمهای زیادی گرفتن. همون موقع هم که میخواست مشاور امنیت ملی بشه، یه عده زیادی از این ترس داشتن که رجوی با این فیلمها از دولت ترامپ باج گیری کنه. بهترین کار برای پایین آوردن فروش کتاب بولتون اینه که همین الان پرزیدنت ترامپ تلفن را برداره و یه زنگ بزنه به مریم و بگه شماره کارت بده و تا شب 100 میلیون به حسابت واریز کنم و تو هم در عوض فیلمهای خصوصی بولتون را تمام و کمال برای من بفرست. تردید نکنید که مریم قبول میکنه چون کفگیرش بدجوری خورده ته دیگ. فیلمها را در مقیاس وسیع منتشر کنید تا معلوم بشه این آقا که خیلی هم نگران امنیت ملی آمریکاست، در جمعهای خصوصی با خارجیها چی میگفته
  • شمس تبریزی IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    آخه بولتون! تو سن 70 سالگی کی به تو کار میداد؟ نه نظراتت را قبول داشتن و نه سن ات سن استخدام بود. تو همونی هستی که برای چک 180 هزار دلاری مریم رفتی پاریس، و در جمع خارجی ها برای جیب مالیات دهنده بدبخت آمریکایی کیسه دوختی. مردم آمریکا اگه بدونن تو دنبال درست کردن یه جنگ دیگه در خاورمیانه، با حساب آنهابودی و تمام این کارها را هم به خاطر 180 هزار دلار کردی، تف میکنن تو اون سبیل فرچه ایت. حالا اومدی میگی ترامپ کمک 341 میلیون دلاری آمریکا به اوکراین را مسدود کرده تا به خواستش برسه؟ بله. به خاطر اینکه حسابگره. مثل تو از کیسه خلیفه نمی بخشه. تو مگه همونی نیستی که برای اینکه بهت در کاخ سفید شغل بدن، دایم میرفتی توی فاکس پرت و پلا میگفتی تا برای پرزیدنت ترامپ دلربایی کنی؟ این بود جواب محبتهای ترامپ؟ تو نبودی که رفتی تو دفتر شلدون توی لاس وگاس و بهش گفتی به عنوان حامی مالی ترامپ پا درمیونی کن تا وقت ملاقات به من بده؟ ترامپ بهت وقت ملاقات نداد؟ تف به اون قدر ناشناسی ات. حیف اون محبتهایی که بهت کرد
  • شمس تبریزی IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۲
    0 0
    ترامپ چی کارت کرده که میخوای شب نامه علیه اش پخش کنی؟ جز این بود که بهت گفت من وارد جنگ با ایران نمیشم؟ تو دنبال بردن آبروی این پیرمرد و غارت اموال آمریکایی ها با یه جنگ دیگه بودی. بذار یه چیزی بهت بگم جان. مشاوران احمقی مثل تو در مارالاگوی فلوریدا ترامپ را دوره کردن تا فرمان ترور ژنرال سلیمانی را ازش بگیرن. مشاوران پدر سوخته در تمام دنیا یه ویژگی داره. مهد علیا و اون میرزا آقاخان نوری هم ناصرالدین را دوره کردن تا فرمان ترور میرزا تقی خان را صادر کنه وگرنه ناصرالدین شخصا مشکلی با تقی خان نداشت. ای کاش ترامپ آن بصیرتی را که در اردنگی زدن به تو داشت، در اردنگی زدن به امثال پمپیو و جینا هاسپل و آن سوسیس فرانکفورتی یعنی برایان هوک داشت و کار را به اینجا نمی رساند. شماها اگه نبودید، ترامپ ممکن بود یه خرده خودش را لوس کنه و بره از برجام بیرون و بعد دوباره می آمد تو.این آدم به گردش سرمایه اعتقاد زیادی داره. دوست نداره سرمایه را یک جا بخوابونه و باهاش کار نکنه.سرمایه برجام برای او ارزشمند بود و میتونست باهاش کارهای زیادی کنه و تبدیل به احسنش کنه اما شماها دارایی این مرد را به آتش کشیدید.