تجلیل از هنرمندان چهارمحال و بختیاری در همایش گام دوم تبلیغ

در همایش گام دوم تبلیغ که از سوی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد از سجاد خالقی داستان نویس و داود رحیمی شاعر و علیرضا شریفی مداح اهل بیت استان چهارمحال و بختیاری تجلیل شد. 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، همایش گام دوم تبلیغ با تجلیل از فعالان  تبلیغ دین  در تالار بلاغ اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان در سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی با حضور مسئولان  استانی برگزار شد.


 حجت‌الاسلام مهدی طاهری مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان در این همایش گفت: گام دوم تبلیغ بازخوانی دیگری از تبلیغ است و تبلیغ اجتماعی وظیفه‌ اصلی در این عصر حاضر است.

طاهری اظهار داشت: همزمان با روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی از ۴۵ مبلغ برتر چهارمحال و بختیاری که سال ها است در امر تبلیغ دین مبین اسلام فعال هستند تجلیل و قدردانی می شود. 

اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در این نشست  با بیان اینکه تبلیغ یک افتخار است، گفت: در کنار مسئولیت رسمی به ما مسئولیت تبلیغ هم دادند و باید از این مسئولیت در جهت ضرر نرساندن و انجام صحیح وظیفه استفاده کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: در گام دوم انقلاب باید اقدامات گذشته را لحاظ کرد و در سه محور خودسازی، جامعه‌پردازی، تمدن‌سازی اقدام کرد، در غیر این موارد جامعه به تمدن نمی‌رسد.

وی اظهار داشت: خوشبختانه مبلغین پیام امام خمینی(ره) را به خوبی دریافت کردند و در عرصه انقلاب، جنگ و بازسازی پس از جنگ فرهنگ و تبلیغات تلاش‌ کردند و در این چند وقت اخیر در مسائل اجتماعی، اقتصادی و در خصوص ویروس کرونا بیشترین همراهی و همدلی را داشتند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد گفت: مبلغ محدود به قشر و لباس خاصی نیست در هر جایی می‌تواند مبلغ باشد به عنوان مثال امر به معروف و نهی از منکر خود عرصه‌ تبلیغ است.

وی ادامه داد: نوع دیگر تبلیغ نظارت است، انواع نطارت‌های عمومی که جامعه بر جامعه اعمال کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تبلیغ به معنی رساندن پیام خدا است، بیان کرد: مبلغین رسالتی خاص بر دوش دارند به طوری که مثلا هنرمندان باید در عرصه‌ هنری بدرخشند و مبلغ باشند و همان هنرمند ان هم باید با هنرشان دین را تبلیغ کنند کسی که مبلغ می‌شود باید هر کارش در راستای تبلیغ پیام خدا شود.

وی با بیان ویژگی‌های تبلیغ با استفاده از قرآن بیان‌کرد: همانگونه که تبلیغ ضددین بسیار زیاد صورت می‌گیرد ضرورت تبلیغ دین نیز وجود دارد، مواد لازم تبلیغ در مرحله اول رسالت الهی است؛ یعنی مبلغ خود را رسول و پیام‌آور بداند.

نکونام اظهار داشت: در تبلیغ هیچ چیز جز خیر طرف مقابل نباید دیده شود و در راه تبلیغ باید انتظار انواع سختی‌ها را داشت چراکه این راه با انواع ناهمواری‌ها و مشکلات مواجه است.

سجاد خالقی نافچی از هنرمندان جوان ادبیات استان است که پیش از این چند اثر او منتشر شده و حائز رتبه‌های قابل توجهی در جشنواره ‌های ادبی شده که از میان آن ها می‌توان به نفر اول داستان کوتاه جایزه ادبی یوسف، نفر اول داستان کوتاه جشنواره دانشجویی مهرباران، نفر اول داستان کوتاه جشنواره شهر پر چراغ (استانی) سال، برگزیده جشنواره ادبیات داستانی بسیج، برگزیده جشنواره داستان بروجن (استانی)، دریافت جایزه در بخش داستان کوتاه جشنواره داستان انقلاب سال  و نفر اول داستان های حماسی کسب مقام در جشنواره خاتم  و  ...  اشاره کرد‏‎.‎

داود رحیمی کاکُلَکی، متولد شهرکرد، کارشناس ارشد زبان فارسی است. رحیمی از شاعران شاعر آیینی استان است او به گفته خودش با شعر از کودکی و در هیئت و حسینیه آشنا شده است. رحیمی از شاعران خوب آیینی و نوحه استان است که آثار خوب او توسط بسیاری از مداحان اهل بیت کشور خوانش می شود.

علیرضا شریفی طلبه سطح ۲ حوزهاست او  ۱۳ سال است که مداحی می کند. مسئول برتر هیات دانش آموزی در مداحی،مسئول شاخص هیات دانش آموزی جامعه ایمانی مشعر در کشور از افتخارات این مداح شاخص و جوان استان است. 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1402154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =