قزوین جزو استان‌های فعال در صنعت چاپ است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: سال گذشته مجوز چاپ بیش از دو هزار و ۵۰۰تُن محصولات صادراتی در سطح این استان صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین: محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اعلام اینکه قزوین یکی از استانهای فعالِ کشور در حوزه چاپ محسوب می‌شود؛ گفت: در سال گدشته برای دوهزار و ۵۰۴تُن محصولات صادراتیِ استان قزوین، از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مجوز محصولات فرهنگی صادر شده که در این شرایط تحریمی رقم قابل ملاحظه ای است.
اسماعیلی افزود: از آنجایی که استان قزوین یک استان صنعتی با شهرکها و کارخانجات متعدد است این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
او یادآورشد: محصولات صادراتی از جمله مواد غذایی و بهداشتی و صنعتی که برای صادرات بسته بندی می شوند برای بسته بندی ها از جمله کارتن، لیبل، سلفون، قوطی و بروشورهای تبلیغی و... استفاده می کنند که پیش از چاپ باید مجوز محتوایی دریافت نمایند و صدور این مجوزها بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآورشد: مقصد این صادرات کشورهایی نظیر عراق، ترکمنستان، افغانستان و... بوده و چاپخانه های استان این محصولات را چاپ کرده اند که این روند در سال جاری نیز ادامه پیدا می کند.
به گفته این مقام مسئول در استان قزوین ۱۴۴واحد چاپی و چاپخانه فعالیت دارند که از این حیث یکی از استانهای فعالِ کشور در حوزه چاپ محسوب می شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1402601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =