مغایرت های شهرداری یزد در حال بررسی است/ معرفی ۲۰ متخلف به مراجع قضایی در سال ۹۸

مدیر کل بازرسی استان یزد با بیان اینکه مغایرت های مالی شهرداری یزد در حال بررسی است، گفت: مشکلات و مغایرت های مالی در شهرداری ها ناشی از بی نظمی و بی تدبیری در اخذ اسناد و ضبط و ثبت چک است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد ، حجت الاسلام اکبر طالبی در جمه خبرنگاران با بیان اینکه نظارت همگانی و نظارت عموم بر عملکردها نوعی امر به معروف و نهی از منکر است، اظهار کرد: خبرنگاران با اختیارات و توانمندی هایشان نقش مهمی در احیا و ایفای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دارند.
وی با اشاره به اینکه ریاست قوه قضاییه به سازمان بازرسی نگاهی ویژه دارد، افزود: نامه نگاری ها و امور محوله به این سازمان توسط آیت الله رئیسی در یکسال گذشته بیانگر نقش مهم سازمان بازرسی در مبارزه با فساد است.
بازرس کل استان یزد خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ بالغ بر ۲۲ پرونده برنامه ای و ۶۰ فقره پرونده موردی از سوی این سازمان در استان یزد تشکیل و بررسی شده است.
حجت الاسلام طالبی تاکید کرد: بررسی این پرونده ها به ۲۰۶ مورد پیشنهاد اصلاحی به دستگاه های اجرایی و ۵۲ گزارش تخلفاتی منجر شده است که طی آن ۱۲۰ نفر به هیات های رسیدگی به تخلفات اداری و ۲۰ نفر به مراجع قضایی معرفی شده اند.
وی با هشدار  به برخی دستگاه های خدمات رسان در خصوص دریافت مبالغ اضافی از مردم تحت عناوین مختلف، عنوان کرد: تخلفات این دستگاه ها زیر ذره بین قرار گرفته دارد و توصیه می شود اینگونه نهادها در رفتار خود تجدید نظر کنند.
بازرس کل استان یزد در خصوص موضوع معدن مس دره زرشک گفت: نظرات مردمی مختلفی در این خصوص وجود دارد ولی سازمان بازرسی تحت تاثیر این نظرات قرار نمی گیرد و صرفا به نظرات کارشناسی معتبر و تخصصی توجه می کند و در صورتیکه این نظرات خطرات راه اندازی این معدن را آسیب زا نداند مخالفتی با آن نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه توجه به مخاطرات زیست محیطی راه اندازی معدن مس دره زرشک برای سازمان بازرسی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: سازمان بازرسی باب گسترش علم و بررسی های مجدد را بسته نمی داند و قرار نیست بر نظرات خود که سال های گذشته ارائه کرده پافشاری کند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1402611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =