معرفی پلت فرم پاداش نقدی؛ داپ اپ چه وی‌ژگی هایی دارد و چرا مردم از آن استفاده می کنند؟

شرکت دانش بنیان درنیکا اندیشه پرهام در تیرماه سال ۱۳۹۸ تأسیس شده و برای نخستین بار در ایران، پلتفرم پاداش نقدی خرید (Cashback Reward Platform) با نام تجاری "داپ اَپ" را با مشارکت نظام بانکی کشور طراحی و راه ‌اندازی کرده است. در این پلتفرم، اصناف طرف قرارداد با داپ اَپ، برای هر تراکنش داپ اَپی درصدی تخفیف در نظر می ‌گیرند.

شرکت دانش بنیان درنیکا اندیشه پرهام در تیرماه سال ۱۳۹۸ تأسیس شده و برای نخستین بار در ایران، پلتفرمکش بک، به عبارت دیگر پاداش نقدی خرید (Cashback Reward Platform) با نام تجاری "داپ اَپ" را با مشارکت نظام بانکی کشور طراحی و راه ‌اندازی کرده است. در این پلتفرم، اصناف طرف قرارداد با داپ اَپ، برای هر تراکنش داپ اَپی درصدی تخفیف در نظر می ‌گیرند.

از سوی دیگر، عموم مردم می ‌توانند با ثبت یک یا چند کارت بانکی عضو شبکه شتاب در اپلیکیشن داپ اَپ، و خرید از اصناف طرف قرارداد و انجام تراکنش در کارتخوان ‌های عضو طرح، هر روز تا ۱۴ درصد از کل مبلغ خرید خود را به عنوان پاداش خرید بصورت نقدی دریافت کنند. نزدیکترین فروشگاه ها و اصناف طرف قرارداد به محل استقرار هر مشتری، روی نقشه در اپلیکیشن نمایش داده می شود. صاحبان کسب و کار و اصناف نیز علاوه بر اینکه به واسطه معرفی در اپلیکیشن داپ اَپ، رونق گرفته و مورد استقبال مشتریان قرار می گیرند، در ازای کسب امتیاز لازم می‌توانند از سایر تسهیلات متنوع و جذاب این طرح نیز بهره ‌مند شوند.

آقای دکتر جواهرچیان (بنیانگذار و رئیس هیأت مدیره)

اگر بخواهید در چند کلمه داپ اَپ را معرفی کنید، چه خواهید گفت؟

داپ اَپ، اولین پلتفرم پاداش نقدی خرید در ایران است. این پلتفرم، سیستم بانکی کشور، اصناف و عموم مردم را به یکدیگر متصلنموده و با یک مدل کسب و کار هوشمندانه، همزمان برای تمامی آنها ارزش ایجاد می‌ کند.

مسیر راه اندازی داپ اَپ از ایده تا اجرا چگونه بوده است؟

شرکت درنیکا اندیشه پرهام (داپ) در تیرماه سال ۱۳۹۸ تأسیس شد و فرآیند رشد و توسعۀ خود را به سرعت طی کرد. با ترکیب تجربه، خلاقیت و دانش روز دنیا و با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده، داپ اَپ توانست در کمتر از یک سال، ساز و کار لازم برای اجرای طرحی با  گستردگی بالا را فراهم کرده و آن را به اجرا درآورد.

چگونه با وجود چالش ‌های بزرگی مانند کرونا، داپ اَپ به چنین موقعیتی رسیده است؟

نخست اینکه داپ اَپ، هر لحظه در حال پایش و تحلیل تغییرات محیط کلان و خُرد کسب و کارها است. در وهله دوم بر اساس همین پایش دائمی، رویکردهای استراتژیک خود را طراحی و اجرا می ‌کنیم. در نهایت مدل مدیریت استراتژیک ما هموارهبه گونه ‌ای طرح ‌ریزی و اجرا می ‌شود که تمهیدات لازم را برای بروز بدترین سناریوهای ممکن پیش ‌بینی می ‌کند.

موضوع کرونا نیز از این قاعدۀ کلی مستثنی نبوده است. ما در داپ اَپ، برای تعطیلی اصناف، کاهش حجم دادوستد در برخی بازارها و بازگشایی اصناف برنامه داشته ایم و بر همان اساس عمل کرده ایم. ما از معدود سازمان هایی هستیم که در دوران همه ‌گیری کرونا نه تنها تعدیل نیرو نداشته ‌ایم، بلکه همکاران جدیدی را نیز به استخدام درآورده ‌ایم.

خلاصه این که در طوفان، تنها شاخه ‌های نرم و منعطف سالم می‌ مانند و این شاخه‌ های سخت و خشک هستند که می‌ شکنند.

چشم انداز داپ اَپ چیست؟ در چند سال آینده ما داپ اَپ را چگونه خواهیم دید؟

ما قصد داریم پس از تثبیت طرح در شهر تهران، بر اساس یک برنامۀ دقیق تمام کشور را تحت پوشش قرار دهیم. از سوی دیگر، با توجه به روند رو به رشد خریدهای اینترنتی، در آینده ‌ای نه چندان دور داپ اَپ درگاه‌ های پرداخت اینترنتی (IPG ) تعدادی از فروشگاه های اینترنتی برگزیده را نیز پوشش خواهد داد. همچنین ما خدمات ویژه و متفاوتی را نیز برای اصناف عضو داپ اَپ طراحی و آمادۀ اجرا کرده ‌ایم که متعاقباً اعلام خواهد شد.

آقای دکتر قلیچ خانی (مدیرعامل و مدیر بازاریابی)

داپ اَپ چگونه کار می ‌کند و منافع و مزایای آن برای مردم و اصناف چیست؟

اصناف طرف قرارداد با داپ اَپ برای هر تراکنش داپ اَپی و به ازای معرفی آنها به مشتریان در اپلیکیشن، درصدی تخفیف در نظر می‌گیرند. از سوی دیگر، عموم مردم می ‌توانند با خرید از اصناف طرف قرارداد و انجام تراکنش در کارتخوان ‌های عضو طرح،  یعنی "به‌ پرداخت ملت"، "تاپ" (تجارت الکترونیک پارسیان) و "سپ" (پرداخت الکترونیک سامان کیش)، تا ۱۴ درصد از کل مبلغ خرید خود را به عنوان پاداش خرید، بصورت نقدی و روزانه دریافت کنند.

صاحبان کسب ‌و کار نیز علاوه بر اینکه به واسطه معرفی در اپلیکیشن داپ اَپ، رونق گرفته و مورد استقبال مشتریان قرار می ‌گیرند، در ازای کسب امتیاز لازم می‌توانند از سایر مزایای متنوع و جذاب این طرح ـ مانند بیمۀ تکمیلی، وام قرض‌ الحسنه، تورهای داخلی و خارجی قسطی و غیره نیز بهره ‌مند شوند.

هم اکنون چند صنف عضو پلتفرم داپ اَپ هستند و اصناف چگونه می ‌توانند داپ اَپی شوند؟

هم اکنون بیش از ۲۰۰۰ صنف در تهران عضو شبکۀ اصناف ما هستند و هدف ما، گسترش این شبکه و افزایش آن تا ۳۵.۰۰۰ صنف است. اصناف محترمی که مایلند با داپ اَپ همکاری کنند، می‌توانند با واحد مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) تماس بگیرند، همکاران ما اطلاعات اولیۀ صنف را دریافت کرده و قرار ویزیت را تنظیم می‌ کنند. مهندسین فروش در موعد مقرر به صنف مراجعه کرده و ضمن ارائۀ توضیحات و اطلاعات کامل، قرارداد منعقد خواهند کرد. پس از عقد قرارداد و انجام امور اداری، لوکیشن و مشخصات صنف در اپلیکیشن منتشر شده و در دسترس تمامی مشتریان قرار می ‌گیرد.

آیا مشتریان برای دریافت پاداش نقدی خرید بایستی کار خاصی انجام دهند؟

خیر. به هیچ وجه کار خاصی نیاز نیست. مشتریان محترم می‌ توانند فقط با دانلود و نصب اپلیکیشن داپ اَپ و ثبت یک یا چند کارت بانکی عضو شبکه شتاب در آن، از مزایای پاداش نقدی خرید داپ اَپ بهره ‌مند شوند. مدل کسب و کار ما به گونه ای طراحی شده است که مشتریان به سادگی و بدون تشریفات دست و پا گیر، تنها با کشیدن کارت در دستگاه ‌های کارتخوان عضو داپ اَپ از مزایای طرح بهره‌مند شوند.

داپ اَپ بدون محدودیت، در تمامی اصناف و فروشگاه ‌ها و برای خرید همۀ کالاها و خدمات قابل استفاده است، با تمامی کارت‌ های بانکی عضو شتاب سازگار است و پاداش نقدی آن بدون قید و شرط و در عرض ۲۴ ساعت به حساب مشتریان واریز می ‌شود.

آیا داپ اَپ برای پشتیبانی فنی و اجرایی طرح، تمهیدات خاصی اندیشیده است؟

بله. واحد مدیریت ارتباط با مشتریان داپ اَپ از همکاران با تجربه، کارآزموده و آموزش دیده‌ ای تشکیل شده که به سخت افزارهای مدرن و یکی از کامل ترین و بروزترین نرم‌ افزارهای CRM جهان ـ یعنی Microsoft Dynamics ۳۶۵ ـ مجهز شده و آمادۀ پاسخگویی به شکایت ها، انتقادها، پیشنهادها، ثبت نظرها، پیگیری و رفع مشکلات اصناف و مشتریان هستند.

داپ اَپ

آقای مهندس شفی زاده (مدیر محصول و مدیر تبلیغات)

اپلیکیشن داپ اَپ چه خصوصیات متمایزی دارد؟

در واقع داپ اَپ اولین و تنها پلتفرم پاداش نقدی خرید روزانه به صورت تضمینی در ایران است بارزترین ویژگی داپ اَپ عدم وجود جایزه و قرعه کشی یا تخفیف های فصلی و مناسبتی است. داپ اَپ به صورت تضمینی و نقدی درصد مشخصی از مبلغ خرید کاربرهایش را به صورت روزانه به حساب آنها برمی‌گرداند.

پروسۀ مالی داپ اَپ چگونه انجام می ‌شود و جایگاه بانک ها و شرکت های PSP دراین فرآیند چیست؟

از نگاه مشتری، صرفا نصب اپلیکیشن داپ اَپ و اضافه کردن شماره کارت در اپلیکیشن راحت است. در مراحل بعد تمام تراکنش هایی که با آن کارت انجام دادند توسط داپ اَپ رصد شده و محاسبات بازگشت نقدی وجه برای آنها محاسبه و واریز می‌شود. در حال حاضر داپ اَپ با ۳ پی اس پی اصلی کشور همکاری می‌کند، به پرداخت ملت، تجارت الکترونیک پارسیان، سامان کیش. شایان ذکر هست که مدل ایمنی در جریان تراکنش ها و اطلاعات بانکی، تماما همتا به همتارمزگذاری شده و امنیت این پروسه وابسته به امنیت بانک هاست.

برای معرفی و ترغیب مشتریان و اصناف به استفاده و یا عضویت در داپ اَپ چه برنامه‌ هایی دارید؟

مدل های ارائه، معرفی و تبلیغ محصول، بیشتر مبتنی بر مدل ایجاد آگاهی به صورت دیجیتال است. برای مشتریان و اصناف جوایزی در نظر گرفته شده که با معرفی داپ اَپ به همکاران و دوستان‌ شان به آنها تعلق می گیرد و طبیعتا بعد از نصب، چه چیزی بهتر از بازگشت پول نقد به حساب شخصی یک فرد. ضمنا برای اصناف داپ اَپ، علاوه بر افزایش فروشی که داپ اَپ برای آنها ایجاد می کند، تسهیلاتی رو هم براشون در نظر گرفتیم از قبیل وام، کمک هزینه سفر، بیمه تکمیلی و ...

اپلیکیشن داپ اَپ را از کجا می ‌توان دانلود و نصب کرد؟

 اپلیکیشن مشتریان و اصناف داپ اَپ در تمام اپ استورهای شناخته شده مانند گوگل پلی قابل دسترس هست. همچنین در وب سایت رسمی داپ اَپ لینک اپلیکیشن ها موجود و قابل استفاده است. شایان ذکراست که داپ اَپ ورژن pwa (نسخه وب اپلیکیشن) هم دارد که کاربران می‌توانند  از آن استفاده کنند.

۲۱۲۱

کد خبر 1402808