گزینه جنجالی کاخ سفید برای پنتاگون بابت اسلام‌هراسی عذرخواهی کرد

ایسنا نوشت: ژنرال نامزد کاخ سفید برای پستی کلیدی در پنتاگون در نامه‌ای به اعضای ارشد کمیته سرویس‌های مسلح سنا از توییت‌های قدیمی خود با موضوع اسلام‌هراسی عذرخواهی کرد.

به گزارش  شبکه خبری سی‌ان‌ان، ژنرال بازنشسته‌ای به نام آنتونی تالا که برای معاونت وزارت دفاع در حوزه سیاستگذاری نامزد شده بود، پیش از این با ادعای تئوری توطئه توسط جان برنان، مدیر سابق سیا گفته بود که او درصدد کنار زدن ترامپ از قدرت است. او همچنین یک تئوری توطئه ساختگی داشت، مبنی بر اینکه برنان در سال ۲۰۱۸ یک توییت کدگذاری شده برای صدور دستور ترور دونالد ترامپ ارسال کرده است.

سخنگوی جان برنان در این رابطه اظهارنظری نکرده است.

بررسی سی‌ان‌ان در ده‌ها حضور تلویزیونی و گفت‌وگوی رادیویی ژنرال تالا همچنین نشان می‌دهد، او همچنین تئوری توطئه‌هایی درباره "دولت عمیق سری" مقام‌هایی داشته است که حاضر به شکست ترامپ بودند.

این ژنرال آمریکایی همچنین گفته است: باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا و همسرش میشل اوباما رفتار "در حد خیانت‌آمیز" داشتند چرا که آن‌ها در دوره انتقالی از ریاست جمهوری تحت کنترل ترامپ ابراز نارضایتی کردند.

نامزدی این ژنرال بازنشسته برای سومین مقام عالی‌رتبه پنتاگون بعد از انتشار گزارش اخیر سی‌ان‌ان درباره اسلام‌هراسی ژنرال تالا و اظهارات و توییت‌های تحقیرآمیز او شامل اینکه اوباما را "یک مسلمان و رهبر تروریست" نامید و انتقاد سناتورهای دموکرات را برانگیخت، به خطر افتاد.

از زمان افشای توییت‌های جنجالی او، دست‌کم دو ژنرال بازنشسته سرشناس دیگر از ژنرال تالا حمایت نمی‌کنند. این نظامی سابق، ده‌ها مورد از توییت‌های خود را حذف کرده است اما تصاویر آن نزد سی‌ان‌ان موجود است. ژنرال آنتونی تالا در نامه‌ای به اعضای ارشد کمیته سرویس‌های مسلح سنا بابت توییت‌های قدیمی خود با موضوع اسلام‌هراسی عذرخواهی کرده و مدعی شد ابراز تاسف او به نامزدی معاونت پنتاگون ارتباطی ندارد!

چنانچه او مورد تایید سنا قرار بگیرد، بر سیاست‌های پنتاگون در تمامی زمینه‌ها از افغانستان، چین، ایران و روسیه گرفته تا بازدارندگی هسته‌ای و سیاست دفاع موشکی نظارت می‌کند. او همچنین در زمینه امنیت ملی به وزیر دفاع مشورت خواهد داد و از تصمیم‌های برنامه و بودجه پنتاگون حمایت می‌کند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1403304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =