۰ نفر
۱۴ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹

یعقوب توکلی، خاطرات سمیر قنطار که مدت 30 سال را در زندان‌های رژیم اشغالگر قدس به سر برده، تدوین کرده است و سوره مهر این کتاب را منتشر می‌کند.

یعقوب توکلی درباره چگونگی ضبط خاطرات سمیر قنطار به ایبنا گفت: سال پیش مصاحبه مفصلی همراه با ضبط تصویری با وی صورت گرفت. قنطار، دوره سختی از شکنجه و بازجویی را پشت سر گذاشته که با مطالعه خاطراتش متوجه می‌شویم که چطور و چگونه ساواک از رژیم اشغالگر قدس آموزش دیده بوده است.

وی ادامه داد: دوره 30 ساله اسارت سمیر قنطار تجربیات بسیاری از مواجهه با وضعیت های مختلف در مسیر مقاومت را برای او به همراه داشته و با وجود تبلیغات منفی علیه وی، به نماد مقاومت لبنانی و اسلامی تبدیل کرده است. در واقع قنطار موفق شده فشار سنگینی را بر جامعه اسراییل وارد کند.

توکلی با اشاره به خواندنی بودن خاطرات قنطار، افزود: پیش‌بینی می‌کنم این خاطرات بیش از خاطرات افراد شناخته شده‌ای مانند، نلسون ماندلا جذابیت داشته باشد. زیرا ورود قنطار به مبارزه، وجدانی و انسانی بوده و در سال‌های مبارزه و اسارت به بلوغ عقلی، سیاسی و نظری رسیده است.

وی درباره محوریت خاطرات گفت: این خاطرات، چگونگی شکل‌گیری شخصیت قنطار، ترسیم وضعیت وی در زندان‌‌های رژیم اشغالگر قدس و تشکیل گروه مقاومت در داخل زندان‌ها را نمایان می‌کند.

یعقوب توکلی در پایان یادآور شد: تدوین خاطرات سمیر قنطار به پایان رسیده و به زودی برای چاپ به انتشارات سوره مهر سپرده می‌شود.

سمیر قنطار قدیمی‌ترین اسیر لبنانی دربند اسراییل، در سال های آخر دهه 1970 میلادی در یک عملیات ضد صهیونیستی به اسارت در آمد و سال 2008 در جریان تبادل جنازه دو سرباز رژیم صهیونیستی، به کشور لبنان تحویل داده شد.

191/60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =