لشگر طلایی به دستور چه کسی حشدالشعبی را هدف گرفت؟

عراق حال و هوای تغییر دارد! الکاظمی شمشیر را برای چه کسی از رو بسته است؟

زهره نوروزپور: ساعت 3:15 دقیقه بامداد جمعه به وقت تهران، خبر آمد که به مقر حزب الله در عراق یورش برده اند. برکینگ نیوزهایی ( breaking news خبرفوری ) که از هجوم 40 زره پوش آمریکایی خبر می داد.

ماجرا از این قرار بود که نیروهای آمریکایی با ۴۰ زره‌پوش و با حمایت نیروهای ویژه عراق به مقر فرماندهی تیپ  ۴۵ حشدالشعبی یورش بردند و تعدادی از اعضای آن را بازداشت کردند! که پس از تهدید گسترده از سوی مقاومت برخی از آنها آزاد شدند. آن صبح منطقه سبز بغداد در تشویش نا امنی بود. مقاوت این منطقه را محاصره و سفارت آمریکا را تهدید به حمله موشکی کرد.

نوک پیکان انتقادات به سمت الکاظمی نخست وزیر عراق گرفته شد. احزاب شیعه عراق و مقاومت و بخشی از عشایر عراق واکنش منفی به این حوادث داشته اند و برخی دیگر نیز این اقدام را ستودند!

در همین رابطه بخوانید؛
حزب‌الله سفارت آمریکا را تهدید به حمله موشکی کرد/برخی از اعضای حشد آزاد شدند

الساعدی چه کسی است؟

کابینه تازه نفس الکاظمی روزهای اخیر تکمیل شد. حرف و حدیث ها برای انتخاب وزرای او بسیار بود تا اینکه او یکی از پست های کلیدی را تقدیم ژنرال آیزنهاور کرد! کسی که بسیار در زمان ظهور داعش در خیانت به عراق نقش بسزایی داشت. ژنرال عبدالوهاب الساعدی که لقب آیزنهاور را  یدک می کشد، این روزها بار دیگر لشگر طلایی خود را  بسیج کرده است.

همان لشگری که آمریکا در سال 2005 میلادی استارت آن را به بهانه مبارزه با تروریسم زد. ماجرا از این قرار بود که ایالات متحده در نوامبر 2005 در راستای بازسازی ارتش عراق، به تشکیل نیروی نظامی ای موسوم به «نیروهای ویژه عراق (Iraqi Special Operations Force)» اقدام کرد. این نیرو در ابتدا شامل دو گردان رزمی و دو گردان پشتیبانی بود و تجهیز و آموزش آن به عهده نظامیان آمریکایی، و البته با هزینه وزارت دفاع عراق، بود. لازم به ذکر است که نیروی مزبور، نسخه عراقی «نیروهای ویژه آمریکا (U.S. Special forces)» است. نیروی مذکور طی سالهای گذشته توسعه پیدا کرد و نام جدید «نیروی مبارزه با تروریسم» را به خود گرفت. در محافل آمریکایی از این نیرو با عنوان «لشکر طلایی (Golden Division)» یاد می شود.

در همین رابطه بخوانید؛
ژنرال آیزنهاور و کودتای طلایی
الکاظمی با آیزنهاور آمد!

در دورانی که بخشی از خاک عراق، در اثر خیانت برخی از فرماندهان ارتش و زد و بند برخی شیوخ قبایل، به اشغال داعش درآمد، مقامات آمریکایی تلاش کردند تا از اوضاع به نفع خود بهره ببرند چرا که از پیش از اشغال عراق توسط داعش، متوجه شده بودند مسیر شکل گیری دموکراسی در عراق، در آینده به نفع آنها نخواهد بود.

از این رو، بعدها تلاش کردند تا در عملیاتهایی که برای بازپس گیری مناطق اشغالی از چنگ داعش صورت می گیرد، «لشکر طلایی» را که توسط خودشان تربیت و تجهیز شده بود، در خط مقدم قرار دهند و به بهانه اینکه آلترناتیو دیگر یعنی «حشد الشعبی» رنگ و بوی طایفه ای دارد، مانع حضور حشد الشعبی در خط مقدم عملیات های آزاد سازی مناطق اشغالی ای چون فلوجه، موصل، بیجی، تکریت و... شوند. منویات آمریکا با تصمیم نخست وزیر وقت «حیدرالعبادی» عملی گردید، و بدین ترتیب نقش مهم «حشد الشعبی» در عمیلت های آزاد سازی مناطق اشغالی داعش، حداقل در رسانه های داخل و خارج عراق، کم رنگ شد.

در تمام عملیات های «لشکر طلایی» علیه داعش، سعی رسانه های غربی، برجسته کردن نقش فرمانده میدانی این لشکر، یعنی «سپهبد عبدالوهاب الساعدی» بود. در رسانه های غرب از او به عنوان «قهرمان عراق» نام برده شده است. «یوروزنیوز» در مارس 2019 از او،با تعبیر معنا دار «ژنرال آیزنهاور» و «ژنرال شارل دوگل» عراق اسم برد.

در هر صورت، ظهور رسمی داعش در سال 2014 و تصرف موصل که حاصل خیانت برخی ازفرماندهان ارشد ارتش بود، سیاستگذاران عراق را متوجه نکته مغفول مانده در قانون اساسی عراق کرد و حاصل آن شد که نیرویی به نام «حشد الشعبی» شکل گرفت. گروهی که پایه گذار آن سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس بودند. 

این گروه از همان روزهای اول سعی بر سرکوب بسیج مردمی عراق داشتند. نکته جالب توجه اقدام الساعدی در حمله به فرماندهی حشد این است که چرا بار دیگر همزمان با ظهور مجدد داعش آنها سعی بر سرکوب مقاومت دارند؟

الکاظمی نخست وزیر عراق، این روزها سخت مشغول کشورداری و مذاکره ای مهم است. او تصمیم دارد به تهران و ریاض بیاید! طبیعتا ژنرال الساعدی که این روزها بار دیگر مورد تفقد رفیق قدیمی خود قرار گرفته و ستاد طلایی خود را بار دیگر به دست آورده است بدون چراغ سبز اقای نخست وزیر حق حمله به مواضع مقاومت را نداشته است. این در حالی است که روز گذشته خبرگزاری فارس گزارش داد: «الینا رومانوسکی» سفیر آمریکا در کویت روز شنبه و در واکنش به تحولات اخیر در عراق گفت که مشارکت نیروهای آمریکایی در حمله به پایگاه نیروهای الحشد الشعبی در بغداد به درخواست دولت عراق و سازمان مبارزه با تروریسم بوده است. این دیپلمات آمریکایی اضافه کرد که مشارکت نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در این حمله به دعوت رسمی و بر اساس قوانین بین‌المللی صورت پذیرفته است.

از سوی دیگر، ‌سفارت آمریکا در بغداد اعلام کرد که اظهارات نسبت داده شده به سفیر آمریکا در کویت که در برخی رسانه‌های عراقی منتشر شده «سر هم کردن خبیثانه» بوده است.

سفارت آمریکا در بغداد مدعی شد که رومانوسکی چنین مصاحبه‌ای نداشته و اخبار منتشر شده از پایگاه خبری بوده که با هدف انتشار اخبار جعلی ایجاد شده است. اما خبری از تکذیب از سوی خانم سفیر نیست! به همین علت هنوز مشخص نیست که تا چه اندازه اظهارات او واقع بوده یا به زعم برخی اخبار جعلی!

اهداف الکاظمی از این حمله چه بود؟

نخست وزیر عراق این روزها یک چالش بزرگ را پیش رو دارد که این یک چالش به سه مساله ختم می شود؛ ظهور مجدد داعش، مذاکره با آمریکا و دعوای واشنگتن و تهران بر سر حضور در این کشور سه مساله‌ای که این روزها حتی معضل داخلی به خود گرفته است. همگی به یک چالش انهم دخالت خارجی  می رسد.

الکاظمی در وهله اول می خواهد به مردمش بگوید که من صدای شما را شنیده ام! آنهم حذف مقاومت در عراق که خواسته بخشی از مردم این کشور است نه همه آن! جالب این است که در این یک مورد نخست وزیر عراق صدای بخشی دیگر را که خواهان حذف آمریکا هستند را نمی شنود!

نخست وزیر عراق همزمان با اعلام خبر سفر به ایران و عربستان به الساعدی برای حمله به حشد مجوز داد؛ چرا؟ آیا این یک پیام به دو کشور مورد اختلاف در منطقه بود؟ یا تنها پیام به تهران بود؟ به نظر می رسد که پیامی به تهران و خوش خدمتی به ریاض بود. این روزها عراق مصیبت زده برای اداره امور به پول بیشتری نیاز دارد. باید قدرت چانه زنی خود را در برابر دلار سعودی بالا ببرد، چراکه سفر وزیر دارایی عراق در ماه گذشته مصداق همین نکته است . در کنار ان امتیاز گیری بیشتر از تهران، احتمالا صادرات معقول‌تر برق! و چشم پوشی از پرداخت پول! یا در پی حذف تهران که این کمی بعید به نظر می رسد.

در همین رابطه بخوانید؛
آیا عراق، عربستان را جایگزین ایران می‌کند؟

نکته دیگر اینکه این حمله همزمان با ظهور داعش و مبارزه محور مقاومت با این گروه تروریستی انجام شد که احتمالا این پیام را می رساند که واشنگتن به همراه ائتلاف ضد داعش در عراق می ماند تا به شیوه خودشان داعش را یا تقویت و یا حذف کنند آنهم مشخص نیست برای چه اهدافی؟ تقویت این گروه در عراق برای هدف گرفتن کدام کشور است که حزب الله نباید برای مبارزه با تروریسم اینبار نقشی داشته باشد؟ آیا ترور شهید سردار سلیمانی در راستای همین پروژه بوده است؟

رصد اتفاقات بامداد جمعه تنها یک زهر چشم و یک پیام است.مساله و پیامد دیگری به همراه نداشت. که مخاطب آن پیام کاملا واضح است با این مفهوم که مذاکرات بغداد و واشنگتن برای خروج نظامیان آمریکایی نیست، شاید تنها اتفاقی که در این مذاکرات بیفتد یک سری توافق بین دو کشور (آنهم برای ساکت کردن صدای مخالف) صورت بگیرد و معاهده امنیتی سال 2008 سرجای خود محفوظ بماند. الساعدی به لطف آمریکایی ها در سال 2008 قدرت گرفت او قدرت نظامی خود را مدیون آنها می داند و تمایلی به خروج آمریکا ندارد. از سوی دیگر الکاظمی هم چنین تمایلی ندارد چرا که فواد حسین را وزیر خارجه خود انتخاب کرده! او با چینش کابینه مدت ها قبل پیام خود را به همسایه شرقی اش که ما باشیم داده بود. سیاست عراق عرب ، «عرب» است نه ایران! وقت آن است که جمهوری اسلامی در عراق تغییر راهبرد دهد خطر تروریسم ایران را تهدید می کند و این اتفاق پیام خوبی برای ما نبود. قسمت خوب این داستان تنها آزادی اعضای حشد بود!

اما بخوانید پاره ای از یک مصاحبه قدیمی:

«سپهبد الساعدی» در توجیه به حاشیه راندن نیروهای «حشدالشعبی» در بازپس گیری مناطق اشغالی داعش، در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت: «اگر من برای عملیات های نظامی، از نیروهای "غیرعراقی" استفاده می کردم، تاریخ در آینده شهادت می داد که این پیروزی متعلق به ما عراقی ها نبوده است».

جالب است که «سی ان ان» به نقل از «سپهبد الساعدی» می گوید «50 درصد پیروزی های ما در نبرد با داعش، محصول کمک های اطلاعاتی و لجستیکی ایالات متحده بوده است».

صحبتهای «سپهبد الساعدی» در مصاحبه با سی ان ان و آسوشیتدپرس در تضاد با یکدیگر هستند. او به زعم خودش، حشدالشعبی را به حاشیه می راند تا تاریخ در آینده شهادت ندهد که خارجی ها در بازپس گیری مناطق اشغالی داعش نقش داشته اند، اما همزمان به اذعان خودش، حداقل 50 درصد پیروزی خود و نیروهای تحت امرش را، محصول کمک های لجستیکی و اطلاعاتی ایالات متحده می داند. البته به اظهارات ژنرال باید این را هم افزود، که حتی آموزش و تجهیز نیروهای تحت امر او هم توسط آمریکا بوده است، بنابراین سهم آمریکا در پیروزی ادعایی ژنرال در موصل و تکریت و سایر نقاط اشغالی، بسیار بیشتر از 50 درصد بوده است.

به گزارش خبرآنلاین عراق حال و هوای تغییر دارد! الکاظمی شمشیر را برای کدام کشور از رو بسته است؟ او سیاست را می شناسد! بازی های او ظریف، زیرکانه و نرم است چون سلاح رسانه را می شناسد چون این سلاح را در جیب خود دارد! پیام ها در حال ارسالند! به گوش باشیم که اتفاقات تازه در راه است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1404199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    117 6
    بعد از این همه هزینه ای که ایران در عراق کرد دو دستی عراق را تحویل آمریکا داد. انتخاب الکاظمی ظربه سختی به ایران بود
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      0 14
      یک حراراتی به دیگ عراقی باید میخورد تا اینگونه تمام خائنین خود را می جوشاند و برای نابودی به سر دیگ میفرستاد .... از چشمان درشت الکاظمی ترس و تردیدی عمیق با یه ذره چاشنی اطمینان میبارد !!!روزهای سرنوشت سازی برای مردان هزار چهره و مرموز عراق در پیش است .
    • شمس تبریزی IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      26 7
      آن چیزی که امروز در عراق میبینید، پروژه حداقل یک ساله ای است که در تابستان قبل شروع شد. برخی فرماندهان حشد همان تابستان سال گذشته گفته بودن، آمریکا برای پایین کشیدن عبدالمهدی در ماه نوامبر برنامه داره. اول خیابان را شلوغ کردن و البته ابومهدی و حاج قاسم حواسشان جمع بود و پاتک خوبی کردن و برای سفارت آمریکا دردسر درست کردن. ترامپ یا بهتر بگم عوامل یهودی اطراف ترامپ وقتی دیدن پروژه براندازی داره به بن بست میرسه، ماشه را کشیدن و از غفلت مقامات ایران کمال بهره را بردن و حاج قاسم و ابومهدی را ترور کردن تا مانع اصلی بر سر پروژه شان برداشته بشه. الان هم اگه امثال هادی العامری و قیس الخزعلی دیر بجنبن، تا سال دیگه همین موقع کار حشد را یک سره میکنن. حشد که بره کنار، آخرین دژ برای آغاز اصلاحات آمریکایی در عراق آغاز خواهد شد. از دست حکیم و صدر و بقیه هم دیگه کاری ساخته نخواهد بود.
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
      6 2
      آفرین شمس.یک تحلیل بدون مرده باد زنده بادو واقعی
  • شمس تبریزی IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    13 74
    چیزی که برای من جالبه اینه که همیشه پابرهنه های آسمون جل این منطقه میشن خوش خدمت آمریکایی ها. یه نگاه به خدمتگزاران اینها در همین ایران و عراق بندازید. یک سرگرد پاپتی که کارش ماهیگیری در دجله بوده و فقط به خاطر اینکه میفهمن خوب بلده به آمریکا سواری بده براش بلیت آمریکا میگیرن و این بیچاره هم که کارش شنا در آبهای دجله است، با دیدن سواحل فلوریدا میشه سپهبد اصلاحات عراق. از آن طرف هم یه روزنامه نگار داریم که قبلا برای المانیتور تیتر میزده و بعد میشه رییس استخبارات بدون اینکه تخصصی داشته باشه و بعد هم نخست وزیر عراق. عوامل آمریکا در منطقه همین ها هستن و خوب هم سواری میدن. سعی کردم مودبانه بنویسم وگرنه درباره مصطفی و عبدالوهاب باید مطلب را به گونه ای دیگر مینوشتم.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    59 6
    من میییدونم ما موفق نمیشییم.
  • شمس تبریزی IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    13 11
    مطلب خوبی بود. درباره ارتباط الکاظمی و الساعدی بیشتر کوشا باشید. . با قبیله و عشیره شان انها را بشناسید
  • شمس تبریزی IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    10 75
    نوشتید «الکاظمی در وهله اول می خواهد به مردمش بگوید که من صدای شما را شنیده ام! آنهم حذف مقاومت در عراق که خواسته بخشی از مردم این کشور است نه همه آن». معذرت میخوام کدوم صدای مردم؟ همان مردمی که با تلگرام و واتس اپ هایی که مدیران کانالهایش در ریاض و واشنگتن هستن، میان تو خیابون؟ اینها که مردم نیستن. اینها نادان هایی هستن که با یه پیام تلگرامی روانه خیابان ها می کندشان؟ اینها که قبلا در ماه اکتبر آمدن خیابون و پرت و پلا گفتن. یه مشت نوجوانی که تازه پشت لبانشان سبز شده و آدم بی ریشه ای مثل الکاظمی هم روی همین ها حساب میکنه. این کاظمی و العبادی جفتشان تو یک موسسه که مربوط به اشاعه صلح در لندن بوده کار میکردن. موسسات صلح لندن و واشنگتن را همه میدونن به کجاها وصلن. وگرنه اینها رو چه به این پست ها که بخوان درباره صلح و دموکراسی حرف بزنن. حزب دعوه هم شده محل تجمع امثال العبادی و کاظمی. حیف نام شهید صدر که این طیف شیعی به اسم او فعالیت میکنن
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    101 1
    ای برادران ایرانی بانک مرکزی صدای تحریم از عراق را میشنوید ؟ آیا موقع آن نرسیده ایت غرامت جنگ تحمیلی را علم کتید و از عراق بخواهید
    • شمس تبریزی IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      12 24
      با کدوم اهرم فشار میخواهید غرامت بگیرید؟ کویت اگه از عراق غرامت گرفت، به خاطر اینکه دستش در دست آمریکا بود و پول فروش نفت عراق، پیش از اینکه به اندازه نفت و غذا به حساب دولت بعثی واریز بشه، اول قسط آن را بر میداشتن و به کویت میدادن. حتی کویت هم مستقیم از خود عراق غرامت نگرفت. بحث مطرح کردن غرامت، الان اوضاع را پیچیده تر میکنه بدون اینکه به پول غرامت هم برسید.
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
      27 0
      دریافت غرامت ایران از عراق ضمانت اجرایی نداره باید شورای امنیت یه قطعنامه دیگه علاوه بر ۵۹۸ تصویب کنه و عراق رو ملزم به پرداخت غرامت کنه مثل غرامت کویت بشین تا بهمون غرامت بدن
    • قاسم IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      5 34
      صدای عراق صدای تحریم نیست. صدای عراق صدای حشدالشعبی است که در برابر داعش از ایران دفاع کرد. صدای پذیرایی بی مزد و منت عراقیها از زایران ایرانی اربعین است. صدای تحریم صدای آمریکاییهای عراق است که با وطن فروشان داخلی همصدا شده اند.
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      10 0
      13:46 یه ذره علم کسب کن غرامت گرفتن مگه به همین راحتیه؟ پروسه بین المللی داره
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    42 4
    بعد از سلیمانی دیگه تمومه ماجرا !!!
  • عبدالوهاب IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    49 2
    شما چکار به عراق دارید؟ ایهالروافض
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      4 10
      همون کاری که شما به کار ایران داری!
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    62 2
    در عراق به جز گروهی شیعیان کسی با ما نیست نه کردها نه سنی ها
  • ازخداعزت میخوام IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
    35 5
    این مطالب براساس سلیقه شخص نوشته شده نه واقعیت چون شمااینجانشستی وفکرکردی این خوب وان بدپس ایشان بهتراست وفلان بدتر من عراق بودم وقت که الساعدی را برکنارکرد بشترمردم عراق مخصوصا قشرجوانش کع الساعدی ناجی عراق است واقعا هم چنین بود .تازه ازکجامعلوم تمام افرادحشد ادمهای دلسوزوصالح است کسان درصفوف دوست بنفع دوشمن کارمیکنه این کارالکاظمی حتما بادلیل ومنطق است ان درحال انتخاب شده که بهیچ حذب وابسته بنود پالمان عراق بوزرای ایشان رئ مثبت داد مگرانهاهیچ نمیفهمید که کاظمی درد ناخوراست .علت درداینجاست که الکاظمی باخروج امریکای هاموافق نیست این کارشده بهانه هرحرکت ایشان را بمعنی مخالفش حمل میکنیم ومیگویم خیانت کرد ان دلش بشتراز من شمابکشورش میسوزه فعلا شما بداد ملت خودبرسید که گوشت شده طلای سرخ جنس شده الماس بقول معروف کارزمین را نکوساختی پنجه به آسمان انداختی داد وشکایت ملت فلک زده رانمیشنوی رفتی کارالکاظمی را نقدوبرسی میکنی؟
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      3 4
      شما برو اول شبکه الحره رو جمع کن بعد بیا بگو چه کار به کار الکاظمی داریم ! هروقت شما برای ایران نزدید ما هم نمیزنیم
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      4 26
      خیلی رو دارید خیلی خدا وکیلی ، ایران این همه هزینه کرد ناموش شما رو در مقابل داعش حفظ کرد اخرشم انقد بی ادبانه و متوقعانه از داخل خاک ایران به ما توهین میکنی؟ روح حاج قاسم عزیزمون شاد و حیف و صد حیف که خون پاکش اینگونه ریخته شد
    • کاظم IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      3 2
      شمایی که نوشتی از خدا عزت میخوام اگه همین به زعم تو دخالت نبود الان جنابعالی با فرغ بال تو ایران نشته بودی کامنت بنویسی دانشگاه بری درس بخونی زاد و ولد کنی، اگه اقتصاد ایران خیلی بده اگه خیلی داره بهت بد میگذره بفرمایید مرزها رو اخیرا باز کردن کشور خودتون ازتون استقبال میشه خصوصا با اون جو نا امنی که اخیرا داریم میبنیم که از هر سوراخی منافق و داعشی دارن از سرک میکشن بیرون جای تشکرتونه که ایران اینهمه هزینه امنیت شما رو کرد حیف و صد حیف
  • کارن IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
    0 6
    عراقی ها(منظورم ناسیونالیست های عرب عراق هست) اگه بچشبند به اعراب و کویت و بحرین و عربستان یکدفعه مثل دن کیشوت حال و هوای القادسیه بسرشون میزنه و میخواهند یک بار دیگر به ایران حمله کنید ، دوستان عزیز ما حتی اگر در مساله جزایر ایرانی تنب کوچک و بزرگ در خلیج فارس در مقابل امارات کوتاه بیایم شک نکنید که نباید نفوذمان در عراق کم بشه ، وگرنه امنیتمان مورد تهدید قرار میگیره ، و با یه چخ چخ ریاض یه سرلشکر عراقی کودتا میکنه و مثل صدام حال و هوای القادسیه و شکست ایرانی ها به سرش میزنه ...