قیمت مصوب مرغ در بازار استان قم ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با بیان اینکه مرغ زنده نباید به‌هیچ‌وجه از استان خارج شود، گفت: قیمت مرغ در بازار فروش ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان مصوب شد.

به گزارش خبرآنلاین از قم : مهرداد غضنفری امروز در جلسه تنظیم بازار استان در سالن جلسات استانداری، اظهار داشت: در تأمین حوزه خوراکی‌ها به‌جز حبوبات خیلی کمبودی در استان نداشتیم حتی بیش از سایر استان‌ها جذب کرده‌ایم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم برخی استان‌ها را کانون تولید حبوبات برشمرد و افزود: فاصله استان قم با جایگاه استان‌های دیگر به لحاظ نرخ تورم دلیل کمبود کالا یا عدم نظارت در استان بوده است، نباید تعصبی در این مسئله ورود کرد و دنبال مقصر نگردیم بلکه باید دنبال واقعیت بوده و نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت تقویت کنیم.

وی بیان کرد: در میان حبوبات بالا رفتن قیمت عدس سبب شده  درصدی نرخ تورم در استان بالا برود به این دلیل که استان قم در این زمینه تولیدکننده نیست. یا مثلاً می‌گوییم وقتی شکر به‌اندازه کافی در استان داشته‌ایم پس چرا نرخ تورم بالا رفته شاید دلیلش این است که نظارت کافی بر بازار نداشته‌ایم بنابراین باید ریشه‌یابی کرده و به دنبال وضع مطلوب باشیم.

غضنفری پیرامون تعیین قیمت مرغ در بازار گفت: با ابلاغ قیمت مرغ مکلف به رعایت قیمت ابلاغی هستیم، منتهی ۵ درصد به‌تناسب وضعیت استان اختیار به استان‌ها داده شد، به این نتیجه  رسیدیم که کف قیمت را روی ۱۵ هزار و دویست تومان با رعایت یک سری الزامات قرار دهیم و سقف را ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان در نظر بگیریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم بیان کرد: تولید داخلی استان ۶۰ تن مرغ بوده که ۲۰ تن مرغ نیز از خارج استان می‌آید که در باکس تولید قرار می‌گیرد، تأمین استان ۸۰ تن و مصرف ۶۰ تن بوده که ۲۰ تن مازاد استان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برخی مسئولان اختیارات ستاد تنظیم بازار را نمی‌دانند، اختیار ما، تعیین قیمت کشوری نبوده و قیمتی که به‌صورت رسمی کشوری اعلام می‌شود باید در دستور کار قرار گیرد.

غضنفری با اشاره به کاهش مصرف مرغ در دوران کرونا گفت: در حال حاضر یک قیمت کشوری اعلام‌شده و متولیان امر مکلف به اجرای مصوبه کشوری هستند، در این میان ۵ درصد به استان‌ها قدرت مانور داده‌شده که استان از این اختیار به نفع تولیدکننده استفاده کرده اما قیمت بیش از ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان نباید باشد و نفع مصرف‌کننده را هم باید در نظر گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با تأکید بر اینکه دستگاه قانونی با قیمت بالاتر از ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان برخورد جدی می‌کند، تصریح کرد: در تعیین قیمت باید هم منافع تولیدکننده و هم مصرف‌کننده را توأمان با هم در نظر گرفت.

در پایان جلسه تأکید شد که مرغ زنده به‌هیچ‌وجه نباید از استان خارج شود و قیمت مرغ در بازار فروش ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان مصوب شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1404395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =