معاون وزیر ورزش و جوانان: دختران از پدرها بعد از قتل «رومینا» می‌ترسند

ایسنا نوشت: معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به تشریح اقدامات دفاتر مشاوره و روانشناسی زیرنظر این معاونت در محل وقوع حادثه قتل رومینا اشرفی پرداخت و گفت: روانشناسان به دنبال ایجاد احساس ترس و نگرانی دختران در ارتباط با پدرانشان بعد از وقوع این حادثه در منطقه تلاش کردند تا روش‌های بهبود روابط خانوادگی، توجه به حقوق متقابل بین اعضای خانواده، مهارت‌های ارتباطی و کنترل خشم را به مردم منطقه آموزش دهند.

محمدمهدی تندگویان پس از گذشت حدود ۱ ماه از قتل رومینا اشرفی دختر گیلانی که توسط پدرش کشته شد، اقدامات دفاتر مشاوره و روانشناسی زیر نظر وزارت ورزش و جوانان در این منطقه را طی این مدت تشریح کرد و گفت: در محل وقوع این حادثه دو دفتر مشاوره مشغول فعالیت هستند که به آنها ماموریت داده شد تا بررسی محیطی و اجتماعی لازم برای ریشه یابی این موضوع و کمک به کاهش تبعات آن را انجام دهند.

وی افزود: بررسی‌های مشاوران و روانشناسان حاضر در منطقه نشان می‌دهد که اهالی ناحیه ترکیبی از اقوام گیلک و ترک هستند که این موضوع به دلیل ضعف مهارت ارتباطی مشکلاتی را برای برخی افراد ایجاد کرده است، به طوریکه بخشی از اتفاقات پیش آمده در کنار تفاوت مذهبی عنوان شده، از این موضوع هم متاثر بوده است.

 معاون امور جوانان با بیان اینکه علت اصلی ورود دفاتر مشاوره وزارت ورزش و جوانان به این موضوع تاثیر این اتفاق روی سلامت روانی خانواده‌های منطقه بوده است، اظهار کرد: به طوریکه روان شناسان حاضر در منطقه به وجود ترس و نگرانی برخی دختران در ارتباط با پدرانشان بعد از وقوع این حادثه اشاره می‌کردند. این موارد موضوعاتی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند و برطرف شوند، چراکه در صورت بی توجهی، تاثیرات ماندگاری را به جا می گذارند. این اتفاق باعث شده بود در مراحل اول اهالی منطقه حتی با روانشناسان ارتباط موثری برقرار نکنند، اما با تلاش های آنها این ارتباط برقرار شده و باعث شده است تا فضا تا حدی عادی شود.

تندگویان با اشاره به اینکه روانشناسان تلاش کردند مواردی نظیر روش‌های بهبود روابط خانوادگی، توجه به حقوق متقابل بین اعضای خانواده، مهارت‌های ارتباطی و گفتگویی و کنترل خشم را به مردم منطقه آموزش دهند تا احتمال وقوع چنین حوادثی به حداقل برسد، تصریح کرد: همچنین برای خانواده رومینا نیز خدمات روانشناسی فراهم شده است تا تبعات این حادثه و سوگ ناشی از این اتفاق برای آنها به حداقل برسد و بتوانیم بخشی از مشکلات و ناراحتی آنها را کاهش دهیم و آرامش روانی آنها را بازگردانیم.

وی با بیان اینکه نکته دیگری که باید به آن توجه کرد موضوع دوران بلوغ و نوجوانی است که باید خانواده ها نسبت به آن جدی باشند و از افراد متخصص کمک بگیرند تا با چالش‌های این دوران بهتر رو به رو شوند، ادامه داد: همچنین یکی از موضوعاتی که باید مورد توجه قانون‌گذاران قرار گیرد، رسیدگی به وضعیت یک خانواده در زمان غیبت سرپرست آن است. معاونت جوانان تلاش کرده است این موضوع را مدنظر قرار دهد، اما لازم است تمام خانواده‌هایی که دچار مشکلاتی از این دست می شوند مورد حمایت قرار گیرند.

معاون امور جوانان با اشاره به اینکه اگر نهادهای حمایتی دیگری مانند سازمان بهزیستی کشور که از ظرفیت مشاوران و روانشناسان برخوردارند، همراهی لازم را انجام دهند می‌توان تبعات این حادثه برای خانواده‌های این منطقه به ویژه دختران نوجوان و جوان به حداقل رساند، افزود: یکی از نگرانی‌های معاونت جوانان افزایش خشونت در جامعه و حوادثی نظیر قتل، تجاوز، زورگیری و ... است. اگر تکلیف این پرونده‌ها و مجازات‌ها به گونه‌ای نباشد که از حوادث آتی جلوگیری کند ممکن است باعث تابوشکنی در جامعه شود.

تندگویان تاکید کرد: به همین دلیل امیدواریم که با برخورد مناسب، به موقع و همراه با اطلاع رسانی نسبت به این حوادث از قبح شکنی چنین جرائمی جلوگیری شود. با استفاده از آموزش مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی به جوانان قبل، حین و بعد از ازدواج می‌توان زمینه توقف رشد چنین جرائمی را تا حد زیادی فراهم کرد.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1404583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    13 10
    مگه اینکه دختر خودت از تو بترسه !
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
      0 2
      شاید این حرف در جوامع روستایی و سنتی درست باشه. ولی در جوامع شهری و امروزی این پدر و مادر ها هستند که باید از هیولاهای متولد دهه هفتاد و هشتاد و تازگی ها نود بترسند
  • اسی IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    27 5
    همه انسانها از یک چیزی می ترسند که کار خلاف انجام نمی دهند کار خوب و درست دیگر ترس نداره
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    1 1
    مسول رسمی مملکت رو نگاه!!؟! اگر امثال شما قدری احساس مسولیت میکردن و به موقع و مناسب از کودکان و خانواده در برابر افراد هوسران مراقبت میکردن هیچ وقت آن فاجعه رخ نمی داد.
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    2 1
    مرگ بر مدیران فمنیست که جامعه را به گند کشیده اند.
  • US ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    2 0
    اصلاح قوانین اشتباه اولین قدم برای تکرار نشدن چنین اتفاقاتی است. روح سرکش انسان همواره نیاز به قوانین بازدارنده و توصیه های اخلاقی و تعلیم درست دارد وگرنه در وجود همه ما چنگیز و آتیلا و هیتلری نهفته است که باید رام شود.
  • فاطمه IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۹
    1 2
    کی گفته که ما دختر ها بعد از قتل رومینا از پدرامون می‌ترسیم؟؟؟؟؟ ¿¿¿¿¿