اکران "بادبادک ها" در جشنواره فیلم گالوی ایرلند/ چند قدم به اسکار ٢٠٢١

فیلم کوتاه "بادبادک ها" به کارگردانی سید پیام حسینی از فیلم سازان کردستانی که تنها نماینده سینما ایران است در سی و دومین دوره فستیوال معتبر جهانی گالوی ایرلند به رقابت می پردازد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فیلم بادبادک ها که اولین نمایش خود را در جشنواره برلیناله ۲۰۲۰ داشته و جایزه ویژه هئیت داوران در بخش نوجوانان را به خود اختصاص داده بود، این بار در جشنواره فیلم گالوی اکران خواهد شد.
جشنواره فیلم گالوی پس از جشنواره کورک، پیشروترین جشنواره کشور ایرلند است که از سال ۱۹۸۹ تاکنون به طور مداوم در ماه ژوئیه برگزار می شود.
برگزیدگان بخش های فیلم کوتاه و انیمیشن این جشنواره به آکادمی اسکار معرفی می شوند.
این رویداد رقابتی بخش های متنوعی دارد و فیلم های کوتاه و بلند داستانی، انیمیشن و مستند در این رویداد نمایش خواهند داشت.
بخش فیلم نوجوان برای بیست و ششمین دوره متوالی یکی از بخش های اصلی جشنواره گالوی است که" بادبادک ها" در بخش فیلم کوتاه نو پذیرش شده است.
در خلاصه داستان فیلم کوتاه بادبادک ها آمده است: سرکوت پسربچه ای مرز نشین عاشق دختری می شود که آن طرف مرز زندگی می کند. او تلاش می کند که به واسطه بادبادک گمشده دختر که به این طرف مرز افتاده با دختر ارتباط برقرار کند.
بدیهی است به علت فراگیری ویروس کووید۱۹، این جشنواره نیز همانند بسیاری جشنواره های معتبر دیگر، به صورت آنلاین در تاریخ ۷ لغایت ۱۲ ژوئیه (۱۷ لغایت ۲۲ دی ماه ۹۹) برگزار خواهد شد.
در بخش مخاطبین نوجوان، بخشی تحت عنوان فیلم کوتاه نو، تعریف شده و بخش ویژه نیز مشتمل بر هفت فیلم مستند و داستانی برای مخاطبین نوجوان است که فیلم های این بخش به دنبال آنند تا مخاطب را به فراتر از مرزها ببرند و به قضاوت خود اعتماد کنند و آن ها را تجلیل کنند.
علاقمندان می توانند برای تهیه بلیط و تماشای آنلاین فیلم، به وبسایت جشنواره به آدرس https://online.galwayfilmfleadh.com/ مراجعه کنید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1404648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =