۶ هزار متقاضی طرح ملی مسکن در زنجان تشکیل پرونده دادند

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: طرح اقدام ملی مسکن برای دهک‌های ۴ تا ۷ در نظر گرفته شده است که توانایی پرداخت اقساط را دارند.

به گزارش خبرآنلاین از زنجان : سعید شاهین‌فر ، با اشاره به این که از ۱۰ هزار و ۲۲۰ ثبت‌نام کننده در طرح اقدام ملی مسکن استان برای حدود ۶ هزار متقاضی پرونده تشکیل شده است اظهار داست:  تا حال حاضر پرونده ۲ هزار و ۳۰۰ متقاضی در راستای افتتاح حساب به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و قریب به یک هزار و ۳۰۰ نفر نیز اولین قسط ۴۰ میلیون تومانی را پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر پرونده سه هزار نفر از متقاضیان در حال بررسی است تا بعد از تایید نهایی، اقدامات لازم برای افتتاح حساب انجام گیرد.

این مسئول سهمیه استان زنجان در شهرهای کم‌تر از ۱۰۰ هزار نفر را ۹۲۰ واحد مسکونی عنوان کرد و ابراز داشت: تاکنون برای ۴۰۰ نفر از افراد مذکور پرونده تشکیل شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان این‌که پرداخت اقساط بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه خواهد بود، ابراز کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها هر سه تا چهار ماه متقاضیان باید نسبت به پرداخت باقی‌مانده اقساط اقدام نمایند.

این مسئول تصریح کرد: به جز تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی که دولت در طرح مذکور در نظر گرفته شده است، تا مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان نیز از متقاضیان مسکن ملی در راستای تکمیل طرح اخذ خواهد شد.

به گفته شاهین‌فر بعد از این‌که متقاضیان در مرحله دوم مدارک خود را تکمیل کردند این احتمال وجود دارد که برخی‌ها از دریافت مسکن ملی انصراف دهند در این صورت ظرفیت جدید برای متقاضیان باز خواهد شد تا در این طرح ثبت نام نمایند.

وی تصریح کرد: متقاضیانی که از طریق پیامک یا ثبت‌نام اولیه تقاضای خود را اعلام کرده‌اند و مدارک خود را در سامانه بارگزاری کرده‌اند فرصت دارند تا ۱۴ تیرماه اطلاعات خود را در صورت نیاز ویرایش کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به این که شعار سال جهش تولید انتخاب شده است و حمایت از قشرهای محروم همواره مورد تاکید قرار دارد ادامه داد: تامین مسکن سه دهک پایین جامعه بر عهده بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان است اما وزارت راه و شهرسازی بر اساس عدالتی که دارد هماهنگی‌های لازم را با سازمان کمیته امداد و بهزیستی انجام داده تا کمک‌های مناسبی را انجام دهند و از سویی دیگر در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تسهیلات مناسبی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد اما در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر مشکلاتی در این راستا وجود دارد.

این مسئول خاطر نشان کرد: طرح اقدام ملی مسکن برای دهک های ۴ تا ۷ در نظر گرفته شده است که توانایی پرداخت اقساط را دارند با این وجود برنامه‌هایی برای سه دهک پایین نیز پیش‌بینی شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1404801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =