پیشنهادات ورزشی به اعضای شورای شهر و شهردار سمنان

همانطور که می‌دانید یکی از وظایف اصلی اعضای شورای شهر و شهرداری سمنان علاوه بر ایجاد شور و نشاط میان شهروندان به یقین معرفی پتانسیل‌های شهر برای جذب توریست و توسعه اقتصادی است.

 نویسنده : مرتضی دهرویه

به گزارش خبرآنلاین از سمنان : در این میان ورزش و فعالیت‌های ورزشی که امروزه در جهان به عنوان یک صنعت شناخته می‌شود، عاملی بسیار مهم برای رسیدن به این خواسته است.در سطح استان سمنان وضعیت ورزش حال و روز خوبی ندارد و اداره ورزش و جوانان استان سمنان در سالیان اخیر به روزمرگی دچار شده است و دریغ از یک برنامه‌ریزی مدون برای رسیدن به یک نقطه مشخص که بتوان به‌واسطه آن متضمن آینده خوبی برای ورزش بود یا چشم‌انداز درخشانی برایش ترسیم کرد.
در این میان شهرداری سمنان چند سالی بود که با سرمایه‌گذاری باشگاه فرهنگی، ورزشی در چند رشته ورزشی و تیمداری در لیگ برتر و...البته در حد توان خود تا حدودی باعث امیدواری اهالی ورزش مرکز استان در این شرایط فقر اقتصادی ورزش شده بود ولی همین اندک امیدواری هم در سال جدید به یاس تبدیل شد و این باشگاه به جای تیمداری در سطح عالی کشور، تصمیم گرفت که تیم‌های خود را به بخش خصوصی واگذار نماید و صرفا به واسطه کمک‌های مالی پشتیبان تیم‌ها باشد. البته اعضای شورای شهر و شهردار سمنان در گفتگوهایی اعلام کرده‌اند که وظیفه شهرداری سمنان تیمداری نیست و متولی ورزش در این بین هیچ تعاملی ندارد و لذا با مصوبه‌های جدید فقط قصد توسعه ورزش همگانی را دارند که واقعا اهالی ورزش از این تصمیم عزیزان گلایه جدی دارند و ‌ای کاش در این یک سال پایانی هم به فعالیت تیمداری خود ادامه می‌دادند.
در این یادداشت قصد پرداختن به ضعف‌های موجود اداره ورزش و جوانان نداریم که به موقع به آن هم خواهیم پرداخت! اینجا میلی بر قضاوت عملکرد اعضای شورای شهر و شهردار محترم در سه سال گذشته را ندارم که آیا اقدامات این عزیزان مورد قبول شهروندان قرار گرفته است یا خیر؟! آیا در این مدت پروژه‌ای به اجرا رسیده است که مورد رضایت مردم باشد؟! و متعاقبا با توجه به پرداخت مالیات و... به خوبی اجرا شده است یا خیر؟!
اگر چه در این مدت به این باور رسیده‌ام که شورای شهر جای افراد سیاسی و حزب و جناحی نیست بلکه جای افراد متخصص، متعهد و عاشق است که برای توسعه و سربلندی شهرشان از خود بگذرند و فقط به فکر خدمت به مردم و نوآوری باشند که امیدواریم عملکرد شورای فعلی و شهردار هم در همین مسیر بوده باشد.
اما با توجه به سیاست جدید مبنی بر توسعه ورزش همگانی به جای ورزش قهرمانی به اعضای شورای شهر و شهردار سمنان پیشنهاد می‌شود برای علاقمندی و جذب هرچه بیشتر مردم به سمت و سوی ورزش باید الگوسازی انجام شود و قهرمانان و مدال‌آوران و چهره‌های شاخص ورزش را با برنامه‌های مختلف به شهروندان معرفی کرد که یکی از این برنامه‌ها به صورت ویژه نام‌گذاری میادین و خیابان‌ها به نام چهره‌های شاخص ورزش می‌تواند، باشد و یا اینکه با تعامل چند شرکت و خاص آن شرکت کاشی سمنان تصاویر قهرمانان و ورزشکارانی که در سطح آسیا و یا جهان صاحب عنوان شده‌اند در نقاطی مناسب از شهر نصب شود تا با این الگوسازی مردم و جوانان شهر مشاهده کنند که در صورت تلاش و کسب موفقیت دیده می‌شوند.
به‌راستی در شهر سمنان مگر چند ورزشکار در این سطح داریم؟ راستی آنهایی که برای عکس گرفتن در کنار مبینا شاکری صف می‌کشیدند از حال و روز وی خبر دارند؟ آیا خبر دارید مهران مرشدی‌زاده و امثال او که سابقه حضور در جام جهانی، المپیک و جام بین‌قاره‌ای را در کارنامه ورزشی خود دارند حتی یک شغل ساده ندارند؟ غزل سلطانی این افتخار بی‌بدیل تکواندو کشور چگونه برای کسب امتیاز باید در تورنمنت‌های خارجی شرکت کند تا سهمیه المپیک را کسب نماید؟ خانم‌ها ریحانه نصیری و راضیه آقاجانپور که زندگی خود را صرف موفقیت شاگردانشان کردند، این روزها به‌خاطر ناملایمتی و بی‌توجهی‌ها احساس خستگی می‌کنند؟ از مجتبی شبان که با تیم ملی نوجوانان قهرمان جهان شد چه خبر؟ محمدرضا صالحیان، محمد دوست داوران بین‌المللی بسکتبال و افتخارهای ایران زمین چه خبر؟
آقایان مسئول در شورای شهر و شهردار سمنان! باور بفرمایید که نصب عکس و تندیس این عزیزان و آن ورزشکارانی که صاحب عنوان آسیایی و جهانی هستند، در وسط یک بلوار حداقل پاداشی است که شاید کمی دل آنها را خوش کند و از همه مهم‌تر باعث ایجاد انگیزه میان خانواده‌ها و شهروندان شود که امیدواریم در این یک سال پایانی با اجرای این طرح از خود یک یادگار ماندگار باقی بگذارید که در صورت موافقت حاضر به همکاری و دادن شاخص‌های این طرح خواهم بود.
لازم به ذکر است که اجرای چنین طرح‌هایی در سایر شهرهای مهم کشور آغاز شده است به عنوان مثال سجاد یگانه روز شنبه در گفت‌وگویی افزود: تاکنون پلاک افتخار سردرب ۸ ورزشکار و پهلوان مازنی دارنده مدال المپیک نصب شد و به زودی نیز این پلاک سردرب سایر مدال‌آوران نیز قرار می‌گیرد.
وی اجرای این برنامه را به پاس تلاش‌های ارزنده افتخارآفرینان این میدان بزرگ ورزشی و به نوعی یادمان عمومی آنها از سوی مردم بیان کرد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون پلاک افتخار المپیک سردرب منازل امامعلی حبیبی، عسگری محمدیان، حسین توکلی، قاسم رضایی، بهداد سلیمی و حسن یزدانی نصب شد و به‌زودی نیز سردرب منازل مراد محمدی، کمیل قاسمی و عبدالله موحد نیز قرار می‌گیرد.
سخن آخر اینکه وجود روحیه جوانمردی و اخلاق‌مداری در بین ورزشکاران نکته بسیار مهمی است که می‌تواند جوانان را از انحطاط و رفتن به راه‌های خلاف باز دارد.
زمانی که یک ورزشکار و قهرمان ملی آراسته به سجایای اخلاقی و منش پهلوانی باشد، جوانانی هم که وی را الگوی خود قرار داده همان منش و مسلک را برای خود برمی‌گزینند و جامعه به سمت سالم‌سازی پیش خواهد رفت و چه پسندیده است که در زمانی که به‌عنوان منتخب مردم مسئولیتی اجتماعی برعهده دارید، کاری ماندگار برای شهروندان به ارمغان ‌گذارید.

 نویسنده : مرتضی دهرویه

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1404892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =