فرآیند اجرای آزمون استخدامی بخش خصوصی به متقاضیان کار با ارائه آموزش فنی و حرفه‌ ای

.

عصر امروز نشستی میان مدیر کل فنی حرفه‌ای و دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی با هدف اشتغال مهارت آموزان، ارتقای مهارت آزمون‌دهندگان برگزار شد و نتیجه‌ی این گردهمایی در جهت ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای افرادی که تقاضای کار دارند، تفاهمنامه‌ای منعقد شد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی در حوزه ارائه طرح آموزش فنی و حرفه‌ای به متقاضیان کار در بخش خصوصی تأکید کرد: آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی با هدف ایجاد برقراری ارتباط نیروی کار و شرکت‌ها اجرا می‌شود.

محمدحسین قمری به نیاز شرکت‌های خصوصی به نیروی متخصص برای انجام کارهای تخصصی تأکید کرد و به تقاضای متقابل نیروی کار به داشتن جایگاه مناسب شغلی اشاره کرد و در ادامه با تأکید بر نیاز به اجرای طرح آموزش فنی وحرفه‌ای در بخش خصوصی افزود: تا قبل برگزاری آزمون استخدامی بخش خصوصی، مسیر مدونی برای این نیاز وجود نداشت.

وی با تأکید ادامه داد: آموزش یکی از دغدغه‌های بزرگ مجموعه آزمون استخدامی است و افرادی وجود دارند که در آزمون استخدامی بخش خصوصی شرکت می‌کنند اما به دلیل کمبود مهارت نمی‌توانند با شرکت‌ها همکاری داشته باشند.

لازم به ذکر است که دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدامی بخش خصوصی با هدف تصویب ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای به متقاضیان کار در بخش خصوصی اظهار کرد: می‌توان برای آموزش و ارتقای مهارت‌های این افراد از ظرفیت خوب فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان نیز در ادامه با اشاره به دلسوزی همکاران و مربیان فنی و حرفه‌ای که در مسیر ارائه آموزش فنی‌ و حرفه‌ای به متقاضیان کار در بخش خصوصی قدم برمی‌دارند را ظرفیت بسیار خوبی در راستای ایجاد اشتغال دانست.

وهب مختاران ادامه داد: به طور کلی در سراسر کشور اولویت‌هایی اقتصادی وجود دارد که به عنوان مثال در استان همدان از خوشه‌های فعال و خوشه‌هایی که قابلیت فعالیت دارند، برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد و اشتغال بر پایه این آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به متقاضیان کار در بخش خصوصی می‌چرخد اظهار کرد: البته تا حدودی از این موارد غافل شدیم اگرچه سرمایه‌گذاران نیز اطلاعات کافی در این زمینه ندارند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه باید در حوزه اولویت‌های سرمایه‌گذاری اقداماتی انجام پذیرد تا حرفه‌های که از آن غافل شده، شناسایی شود افزود: سرمایه‌گذاران در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند تا با آموزش فنی و حرفه‌ای آزمون بخش خصوصی علاوه بر ایجاد اشتغال قابل توجه، از نفع اقتصادی آن نیز برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه استعدادیابی و شناخت نیاز جامعه از موارد مهم محسوب می‌شود و این تفاهمنامه قابلیت توسعه در کشور را دست دارد، تصریح کرد: در حوزه آموزشگاه‌های آزاد 12 هزار آموزشگاه در کشور و 200 آموزشگاه در استان در حوزه مهارتی با نیروی انسانی کارآمد در حال فعالیت می‌باشند.

در پایان این گردهمایی به جهت ارائه آموزش فنی وحرفه‌ای به متقاضیان کار در بخش خصوصی با هدف ایجاد اشتغال برای مهارت آموزان فنی و حرفه‌ای و ارتقای مهارت متقاضیان کار تفاهمنامه‌ای میان آزمون استخدامی شرکت‌های دانش بنیان و فنی و حرفه‌ای استان منعقد شد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1405060