سد "ارغون دشتستان" با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار افتتاح می‌شود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به آبگیری سد «ارغون دشتستان» گفت: این سد نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای در تأمین آب آشامیدنی شهر "کلمه" و روستاهای دشتستان دارد و امسال تکمیل و افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از بوشهر:علی محمدی ، با بیان اینکه برای حل مشکلات تأمین آب در استان بوشهر طرح‌های مهمی در دست اجرا است اظهار داشت: سدسازی یکی از برنامه‌های مهم تأمین آب کشاورزی و شرب است که در نقاط مختلف طرح‌های سدسازی عملیاتی شده است.

وی، از ساخت سددالکی، باغان، تنگ‌ارم، باهوش، ارغون، دشت‌پلنگ، قیزقلعه، اخند، خاییز و سدهای کوچک دیگر در نقاط مختلف خبر داد و بیان کرد: این سدها در راستای احیای منابع آب، تقویت سفره‌های زیرزمینی، تامین آب کشاورزی و آشامیدنی اجرایی شده که بر اساس برنامه زمان‌بندی شده تکمیل و آبگیری می‌شود.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر به ساخت سد ارغون کلمه دشتستان پرداخت و افزود: سد ارغون دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که زمستان گذشته آبگیری شد و تا پایان امسال تکمیل و افتتاح می‌شود.

محمدی با بیان اینکه این سد نقش مهم و تعیین کننده‌ای در تأمین آب آشامیدنی شهر کلمه و روستاهای دشتستان دارد خاطر نشان کرد: تأمین اعتبار لازم از محل اعتبارات تنش و مدیریت بحران می‌تواند در تکمیل این سد بیفزاید.

وی اعتبار اولیه سد ارغون کلمه را افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال دانست و بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود هزینه اجرای این سد تا  تکمیل آن افزایش یابد.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر مساحت مخزن سد ارغون در تراز نرمال ۲۴ هکتار و متوسط آبدهی سالانه سد را یک‌میلیون ۲۰۰ هزار مترمکعب  دانست و گفت: حجم مفید مخزن این سد یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب است.

محمدی ارتفاع سد ۲۳، طول تاج۲۳۰ و عرض تاج سد ارغون را شش متر دانست و تأکید کرد: سد ارغون با حجم مخزن ۱.۸ میلیون مترمکعب، علاوه بر کنترل سیلاب‌های فصلی، قادر به تأمین آب شرب منطقه به حجم سالانه ۲۴۰ هزارمترمکعب خواهد بود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1405182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =